۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85612072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حزب‌الله شهادت فرمانده جهادی خود را تایید کرد

تهران- ایرنا- حزب‌الله لبنان در بیانیه ای تایید کرد که «علی کرکی» از فرماندهان جهادی ارشد این جنبش همراه با «سید حسن نصرالله» در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه جنگ مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله در بیانیه خود اعلام کرد: مقاومت اسلامی لبنان با سربلندی و افتخار شهادت حاج «علی کرکی» (ابوالفضل) فرمانده جهادی بزرگ خود را به مقاومت و طرفداران آن و همچنین ملت عزیز لبنان تسلیت می‌گوید. در جریان حمله جنایتکارانه دشمن صهیونیستی به محله «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت و همراه با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به شهادت نائل آمد.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد: حاج ابوالفضل از زمان تهاجم رژیم اشغالگر به لبنان در سال ۱۹۸۲ رهبری مجاهدین مقاومت اسلامی در جنوب را بر عهده گرفت.

در این بیانیه آمده است: او رهبری و شرکت در تمامی رویارویی‌های دلاورانه با دشمن صهیونیستی را برعهده داشت و به نقش تاریخی خود در آزادسازی سال ۲۰۰۰ و پس از آن در سال ۲۰۰۶ عمل کرد و از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ نیز تا زمان شهادتش، مسئولیت فرماندهی جبهه جنوب را با تمامی محورها و یگان‌های آن بر عهده داشت.

مقاومت لبنان در ادامه بیانیه خود شهادت این فرمانده مقاومت را به محضر صاحب الزمان (عج)، مقام معظم رهبری و نیروهای مقاومت و تمامی آزادگان جهان و به ویژه خانواده شهید تسلیت گفت.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه حملات جنایتکارانه‌ای را به ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد که منجر به شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید.

حملات به ضاحیه جنوبی بیروت طی روز شنبه نیز ادامه یافت.

در پی این حمله، مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار داده است.

صبح امروز و در آخرین موج حملات موشکی حزب‌الله، پنج فروند موشک به منطقه «طبریه» در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

در همین راستا، «کارمیت والنسی» تحلیلگر صهیونیست در اندیشکده امنیت رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) در واکنش به ترور سید حسن نصرالله گفت: درست است که حزب‌الله بسیار ضربه سختی خورده است اما فراموش نکنیم که قدرت نظامی پیشرفته حزب‌الله و زرادخانه موشکی و راکتی آن همچنان موجود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha