حملات هوایی گسترده ارتش روسیه به پایتخت اوکراین

تهران-ایرنا- ارتش اوکراین از حملات گسترده پهپادی به «کی‌یف» پایتخت این کشور و حومه آن خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری نووستی، ارتش روسیه بامداد امروز بیش از ۱۰ بار به کی یف و حومه آن حمله پهپادی کرده است.

ارتش اوکراین مدعی است که سامانه پدافند هوایی این کشور موفق شد تمامی این پهپادها را رهگیری و سرنگون کند.

سرگئی پوپکو، رئیس اداره نظامی کی یف در همین ارتباط در کانال تلگرامی خود نوشت: تمام پهپادهای پرتاب شده از سمت روسیه به کی یف توسط سیستم‌های دفاعی یا با جنگ افزارهای الکترونیکی خنثی و منهدم شدند.

وی هم چنین افزود: گزارش های دقیق از ابعاد کامل این حمله اواخر روز دوشنبه اعلام خواهد شد، اما آن طور که بررسی های اولیه نشان می دهند، تا کنون تلفات جانی و خسارتی گزارش نشده است.

رویترز نیز در همین ارتباط نوشت: بر اساس گزارشات به دست آمده از نیروی هوایی اوکراین، بامداد امروز بیش از پنج ساعت متوالی در کی یف پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن و تمام بخش های شرقی اوکراین هشدار حمله هوایی شنیده شده است.

این خبرگزاری همچنین افزود: مسکو در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) بارها به کی یف و سایر شهرهای اوکراین حملات هوایی گسترده ای کرده و در نتیجه این حملات زیرساخت‌های انرژی، نظامی و حمل‌ ونقل اوکراین آسیب دیده اند. آمارها حاکی از آن است که ده‌ها غیرنظامی نیز در نتیجه این حملات کشته شده اند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال «جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک» را در منطقه «دونباس» به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha