۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85640752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله به پایتخت اوکراین برای دومین شب متوالی

۶ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85640752
حمله به پایتخت اوکراین برای دومین شب متوالی

تهران-ایرنا- اداره نظامی پایتخت اوکراین امروز(یکشنبه) از دومین حمله متوالی پهپادی روسیه به کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، سرهی پوپکو رئیس اداره نظامی کی‌یف در کانال تلگرامی خود در ارتباط با این حملات نوشت: گزارش ها حاکی از آن است که در حال حاضر هر شب و بدون وقفه، نیروهای مسلح روسیه به کی یف پایتخت اوکراین حمله می کنند.

وی همچنین افزود: در این حملات، روسیه حدود ۱۰ پهپاد را که تمامی آن ها به وسیله سامانه پدافند هوایی اوکراین رهگیری و سرنگون شده اند، با امواج مختلف در ارتفاعات و جهات گوناگون به سمت کی یف روانه کرده است.

پوپکو خاطرنشان کرد که تا کنون هیچ تلفات جانی یا خسارت سنگینی در نتیجه این حملات گزارش نشده است و اخبار تکمیلی و گزارش بررسی کامل ابعاد مختلف این حمله تا پایان امروز(یکشنبه) منتشر خواهد شد.

رویترز در گزارش خود افزود: روسیه تا کنون نسبت به ادعاهای مقامات ارشد نظامی کی یف در ارتباط با این حملات واکنشی نشان نداده است.

این حملات در حالی صورت می گیرند که از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین تا کنون دو طرف مناقشه (مسکو-کی یف) بارها تاکید کرده اند که هدف حملات آن ها هرگز ساختمان های مسکونی و غیرنظامیان نخواهد بود. اما گزارش ها حاکی از آن است که تا کنون هزاران غیرنظامی در نتیجه حملات هر دو طرف کشته شده اند که البته بیشتر آن ها شهروندان اوکراینی هستند.

رویترز در همین ارتباط نوشت که در نتیجه حمله پهپادی روسیه به یک ساختمان مسکونی در کی یف در شنبه شب، یک غیر نظامی کشته شد.

اوکراین نیز در پاسخ به این حملات روزانه حملات پهپادی گسترده ای را علیه مواضع روسیه انجام می دهد.

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای از رهگیری و سرنگونی ۵۱ پهپاد اوکراینی توسط سامانه پدافندی کشورش خبر داد.

در بیانیه این وزارت خانه آمده است: ۱۸ پهپاد بر فراز منطقه ای به نام «تامبوف» که در ۴۵۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو قرار دارد، رهگیری و سرنوگون شده اند. سایر پهپادها بر فراز مناطقی همچون بلگورود و کورسک منهدم شده اند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha