کلهر: مدال‌های ناشنوایان و پارالمپیکی‌ها امیدبخش است

تهران- ایرنا- مجمع سالیانه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مجمع سالیانه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان به ریاست سینا کلهر، معاون امور جوانان وزارت ورزش در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. در این مجمع مسائل مختلفی از جمله بحث هزینه‌های مالی فدراسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سینا کلهر در این مجمع با اشاره به ادعای مهران تیشه‌گران رئیس سابق فدراسیون در خصوص هزینه‌کرد ۱۸ هزار دلاری از منابع شخصی، گفت: طبق اسنادی که مورد بررسی حسابرس قرار گرفت، این مبلغ معتبر نیست. شرایط فدراسیون خاص است و با توجه به این شرایط، پیشنهاد یک مجمع‌فوق‌العاده را دارم.

در ادامه این مجمع مصطفی نکولعل آزاد رئیس فدراسیون با بیان اینکه بدهی‌های فدراسیون آماده پرداخت است، گفت: هنگامی که در مجامع بین المللی حاضر می‌شویم، هزینه را نقد پرداخت می‌کنیم.

گلایه ملی‌پوش کاراته از بی توجهی از دیگر موارد مطرح شده در مجمع بود. بیتا جواهری ملی‌پوش کاراته ناشنوایان در مجمع سالیانه این فدراسیون، گفت: متاسفانه دغدغه ما اعزام به مسابقات بین‌المللی و جهانی بود و بدهی این فدراسیون باعث شد چندین مسابقات را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان پاداش المپیکی‌ها و پارالمپیکی را یکسان پرداخت می‌کند، اما ما به عنوان ورزشکار درجه۲ محسوب می شویم.

این گلایه مورد توجه معاون وزیر ورزش و جوانان قرار گرفت. کلهر در پاسخ به این مساله، گفت: چیزی که درباره ناشنوایان شنیدم این است که جامعه ناشنوایان، جامعه همگرایی است. این اتحاد بسیار خوب است. مالیاتی که از دختران گرفته شده عین بی عدالتی است و اگر قرار به گرفتن مالیات بود باید از آقایان هم گرفته می‌شد.

کلهر در ادامه با بیان اینکه امکانات ناشنوایان نباید کمتر از بقیه ورزشکاران باشد، عنوان کرد: بخشی از این عوامل به وزارت ورزش برمی‌گردد و بخشی دیگر نیز از جانب فدراسیون است که رئیس باید پیگیری کند. تجلیل از ورزشکاران پارالمپیکی و المپیکی باید برای ناشنوایان هم برگزار شود.

ادامه مجمع با استعفای علیرضا بسیج نایب رئیس اول این فدراسیون موافقت شد.

سپس اعضا با رای خود، امید سعیدی را به عنوان نایب رئیس اول، مریم خدابنده و بهزاد امیری نیز به عنوان خبره ورزشی بانوان و آقایان انتخاب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha