برگزاری ۱۹۷ رزمایش، همایش و برنامه آموزشی در هفته پدافند غیرعامل در ایلام

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به برگزاری ۱۹۷ رزمایش، همایش و برنامه آموزشی در هفته پدافند غیرعامل در این استان، گفت: رعایت الزامات پدافند غیرعامل و ارتقا زیرساخت‌های این حوزه برای همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است.  

به‌گزارش ایرنا، " محمدسبحان حسنی" روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان ایلام، با تاکید بر رعایت همه الزامات پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: در گذشته پروژه نفوذ و تخلیه اطلاعاتی به ویژه تخلیه اطلاعات محرمانه از طریق افراد صورت می‌گرفت اما در حال حاضر شاهد هستیم پروژه نفوذ و دریافت اطلاعات محرمانه از طریق تکنولوژی‌های پیشرفته از جمله تلفن همراه انجام می‌شود.

وی به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل در جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: امروزه اهمیت پدافند غیرعامل بیش از گذشته است و ضرورت دارد به الزامات پدافند بیشتر توجه کرده و در این راستا هوشمندانه عمل کنیم.

حسنی تصریح کرد: امروز جنگ، جنگ هوشمندی است، هر مجموعه‌ای هوشمندتر بوده و بیش از سایر مجموعه‌ها زیرساخت‌ها را ارتقا داده باشد در مواجه با تهدیدات و حمله‌های مختلف و جنگ‌های ترکیبی، کم‌ترین صدمه را خواهد دید.

وی یادآورشد: امروزه جنگ از طریق حملات سایبری، نفوذ و هک انجام می‌شود و در بعد دوم تهدیدات فیزیکی است که برای کاهش این 2 نوع تهدید باید زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم و به موازات ارتقا زیرساخت‌ها، در فاز دوم باید سناریوی جایگزین داشته باشیم، بنابراین بسیار ضرورت دارد در حوزه پروژه‌های نامرئی و فناوری بیش از گذشته هوشیار بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در بستر اینترنت در حال استفاده هستند بنابراین باید نظارت و گزارش روزانه در جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و تهدیدات از سوی مدیران دریافت، بررسی و بازبینی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جنگ تکنولوژی، نفوذ همیشه در بستر انسانی نیست امروز شاهد هستیم که بیشتر نفوذها و هک‌ها و در نهایت تخریب زیرساخت‌ها از بستر تکنولوژی‌های پیشرفته صورت می‌گیرد.

حسنی تصریح کرد: در حوزه زیرساخت‌های مخابرات، سوخت و برق اگر آسیبی رخ دهد باید مشخص کنیم چه جایگزینی داریم و باید چه سناریویی در این راستا طراحی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره تدوین سند جامع پدافند غیرعامل، یادآور شد: خیلی ملاحظات و هشدارها در سند جامع پدافند غیرعامل دیده شده است که باید مورد توجه و بازبینی مدیران قرار گیرد.

به گفته حسنی، در هفته پدافند ۶ رزمایش تخصصی و ترکیبی برای اولین بار در کشور و زنگ پدافند غیرعامل در ۱۳۶۰ نقطه استان نواخته می‌شود.

وی در این نشست با تسلیت به جبهه مقاومت و جهان اسلام‌ در پی وقوع حادثه دردناک شهادت سیدحسن نصرالله به‌عنوان شخصیتی مجاهد، مومن و متعهد، ولایت‌مدار و خستگی‌ناپذیر و سردار نیلفروشان معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، گفت: ان‌شاالله راه این شهدای عزیز ادامه خواهد یافت و با وجود این‌که نبرد حق علیه و باطل همیشه وجود داشته است، در نهایت حق پیروز و باطل شکست خواهد خورد.

پنجم تا ۱۱ آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha