۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۲
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85613165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۵ درصد زمین های کشاورزی استان تهران به سامانه آبیاری نوین مجهز شده‌است

 اسلامشهر- ایرنا - معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: هم اکنون ۵۵ درصد زمین‌های کشاروزی این استان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است که امیدواریم باقی مانده زمین ها نیز با توجه به این نیاز مبرم هر چه سریعتر به این سامانه تجهیز شود. 

به گزارش ایرنا، حامد امیرابادی روز دوشنبه در هفتمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت ملی که در تعاونی روستایی قائمیه اسلامشهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سیاست اصلی بهره‌وری در مصرف آب و نیاز ۲هزار میلیون مترمکعبی آب سالیانه استان تهران برای تولید محصولات زراعی و باغی، نیازمند تجهیز زمین های کشاورزی و باغ ها به سامانه های آبیاری نوین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت هایی که با تغییر اقیلم، افزایش دما و کمبود آب داریم باید در سالی که مزین به نام جهش تولید است با کمک و مشارکت مردم از ظرفیت های موجود در این تعاونی روستایی و سایر تعاونی های روستایی که به کمک مردم تشکیل شده و کلینیک های گیاه پزشکی به عنوان ظرفیت های شهرستان باید به موقع اقدامات لازم را انجام تا سال کشاورزی خوبی را پیش رو داشته باشیم.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران افزود: برنامه الگوی کشت سراسری توسط وزیر جهاد کشور به تمام استان ها ابلاغ شده و شهرستان اسلامشهر نیز با مدیریت جهاد کشاورزی و سایر مدیران، ستاد الگوی کشت را برگزار خواهد کرد و باید به صورتی برنامه ریزی شود که آب و سایر نیازهای کشاورزان بر اساس الگویی که پیش بینی شده است تامین شود.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه ها خودکفایی دربحث دانه های روغنی بوده که شهرستان اسلامشهر در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر: شهرستان اسلامشهر قطب تولید محصولات کشاورزی است

۵۵ درصد زمین های کشاورزی استان تهران به سامانه آبیاری نوین مجهز شده‌است

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر نیز در این برنامه گفت: اسلامشهر به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی استان تهران و حضور فعال کشاورزان توانسته روند رو به رشد خود را تداوم بخشیده و با تولید بالغ بر ۵۲۴ هزار تن محصول کشاورزی و دامی، در ۶ محصول به رتبه یک تا ششم استان تهران دست یابد.

مسعود ایلکا اظهار داشت: جهاد کشاورزی شهرستان با اجرای برنامه های ترویجی، دوره های مختلف آموزشی و ارائه آموزش های چهره به چهره به دنبال دستیابی به آخرین یافته های بخش کشاورزی است.

در این مراسم که با حضور مدیران سازمان جهاد کشاورزی، تعاونی روستایی، مسئولان تحقیقات کشاورزی استان تهران، بیمه محصولات کشاورزی، بانک کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی، مسئولان علاوه بر ارائه برنامه های خود، به بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان و بخش کشاورزی شهرستان پرداختند و در پایان به سوالات کشاورزان پاسخ دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha