۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84928355
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حدود ۶۵ هزار تن محصولات کشاورزی گیلان خرید توافقی شد

رشت - ایرنا- مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: ۶۴ هزار و ۹۵۸ تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و نهاده‌ها امسال در حمایت از کشاورزان استان به صورت توافقی خریداری و توزیع شده‌ است.

عباس جعفرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲ هزار و ۵۳۴ تن انواع گوشت سفید و قرمز، ۱۴ هزار و ۳۸ تن شیر و ۴۸ هزار و ۳۸۶ تن سایر محصولات کشاورزی و دامی از کشاورزان استان خریداری شده است.  

وی افزود: ارزش ریالی خرید این حجم محصولات کشاورزی در مجموع بیش از هشت هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۷۷۷ میلیارد ریال مربوط به خرید گوشت سفید و قرمز، یک هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال خرید شیر و بقیه سایر محصولات کشاورزی و دامی است.

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه خرید توافقی‌ وحمایتی محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولیدی استان در حمایت از کشاورزان تداوم دارد، خاطر نشان کرد: کشاورزان استان  برای فروش تولیدات خود می‌توانند به شرکت های تعاونی روستایی در شهرستان های محل سکونت‌شان مراجعه کنند.

وی بیان داشت: خرید تضیمنی محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان و روستائیان تولیدکننده­ محصولات کشاورزی، دامی و تامین مایحتاج اعضای تعاونی های روستایی، کشاورزی و تولید روستایی در گیلان انجام می‌شود.

گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.

استان گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha