امنیت مرز در خراسان جنوبی اولویت نخست است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در مرز و دستگاه‌های اطلاعاتی در این زمینه تلاش شبانه روزی دارند و امنیت مرز برای ما در اولویت نخست است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در جلسه کار ویژه مرز شورای تامین استان افزود: هم موضوع امنیت در مرز، هم مبادلات اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردار است اما بر کسی پوشیده نیست که اگر امنیتی در مرز نباشد، رونق اقتصادی هم نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بخش‌های مختلف سایت ماهیرود به ویژه در زمینه امنیتی رقم خورده، تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمنان قسم خورده داریم که هدف اصلی آنها ضربه زدن به کشور است، این اقدامات باید با نگاه ویژه انجام شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هرچند بیشتر مصوبات مربوط به مرز اجرایی شده اما باید به شکل ویژه این مصوبات مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد و دستگاه‌های خدماتی هم با اقداماتی که در مرز انجام می‌دهند، به افزایش ضریب امنیتی کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید شرایط خوبی برای نیروهای مرزبانی فراهم شود تا به طور مطلوب بتوانند به وظایف خود در مرز عمل کنند افزود: اگر دستگاه‌های اجرایی در راستای عمل به مصوبات مربوط به مرز به مشکلی برخورد کردند، با هم اندشی باید آنها را برطرف کنند.

طالبی گفت: با شناسایی نقاطی از مرز که آنتن دهی ندارند، نسبت به تامین اعتبار و رفع مشکلات موجود در این زمینه اقدام شود.

وی با تاکید بر ضرورت خط بندی لازم در پایانه به دلیل کنترل راحت‌تر شرایط توسط مرزبانی، افزود: بررسی لازم درخصوص نصب دوربین‌های پلاک خوان در منطقه انجام تا در صورت نیاز اقدام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: کار ویژه بعدی مرز در پایانه مرزی ماهیرود با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد تا علاوه بر بازدید از مکان‌های مورد نظر، ایستگاه آتش نشانی پایانه مرزی هم افتتاح شود.

وی اظهار کرد: در بخش‌هایی از حوزه زیرساختی خوب کار شده اما باید تعمیر جاده‌های مرزی با نگاه ویژه انجام شود.

طالبی افزود: هرچه زودتر باید کامیون‌های ترانزیتی موجود در پارکینگ مرجان طلایی تعیین تکلیف شوند.

بنا به این گزارش، علاوه بر بررسی چگونگی اجرای مصوبات جلسات گذشته، آخرین رخدادهای مرزی و قاچاق کالا و سوخت در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha