تشکیل ۱۴ پرونده تخلف گروه کالایی پتروشیمی به ارزش ۴۱۰ میلیارد ریال در آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: یکسال گذشته در بخش گروه کالایی پتروشیمی ۴۵ مورد بازرسی مشترک با سازمان های مربوطه انجام شده که در نتیجه آن چهارده پرونده تخلف به ارزش ۴۱۰ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.  

به گزارش ایرنا، عبدالحمید سرتیپی روز دوشنبه در چهاردهمین جلسه کمیته پایش تخصیص مواد اولیه و نظارت بر فعالیت واحدهای فولادی و پتروشیمی بر جلوگیری از تضییع حقوق عامه با نظارت سامانه ای بر فعالیت صنایع تولیدی محصولات فولادی و صنایع پایین دست پتروشیمی تاکید کرد.
وی ادامه داد: هم افزایی سازمانی در قالب کمیته پایش محصولات فولادی و پتروشیمی و همچنین بهره گیری از سامانه جامع تجارت، نتایج قابل توجهی را در جلوگیری از بروز تخلف و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان در پی داشته است.

سرتیپی افزود: ابتکار ایجاد این کمیته برای نخستین بار در آذربایجان شرقی مطرح شد و با توجه به نتایج قابل توجه بدست آمده، امیدواریم این طرح در سایر استان ها هم مورد استقبال قرار گیرد.
وی ادامه داد: این کمیته در حضور کارشناسان اداره کل صمت و نمایندگان دیگر سازمان های نظارتی و امنیتی با هدف جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی تشکیل می شود.
سرتیپی با اشاره به برخی آمار بازرسی و کشف تخلف در این بخش گفت: در یکسال گذشته ۶۲۴ فقره بازرسی از واحدهای صنفی و صنعتی موجود زنجیره فولاد آذربایجان شرقی انجام شده که در این ارتباط ۲۶ پرونده تخلف به ارزش ۷۳۰ میلیارد ریال تشکیل یافته است.
وی با بیان اینکه رکن اصلی این کمیته نظارت سامانه ای بر فعالیت صنایع فولادی و پتروشیمی است، اضافه کرد: کارکرد این کمیته قابل تعمیم به دیگر محصولات صنعتی و گروه های کالایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha