۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۶
کد خبر: 85613294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران‌فارما، فرصت طلایی برای جذب توسعه صادرات دارو

تهران - ایرنا - عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران گفت: نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته(ایران‌فارما) برای توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، معرفی و صادرات داروهای دانش‌بنیان و محصولات فناوری‌محور داخلی است و شرکت‌های داروسازی و فناوری‌های دانش‌بنیان می‌توانند از این فرصت برای معرفی محصولات خود به بازارهای بین‌المللی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا از سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، عاصم عبدالله‌پور روز دوشنبه افزود: توانمندی‌های سخت‌افزاری شامل دستگاه‌ها، تجهیزات تولیدی و صنعتی، فناوری‌های نوین و ماشین‌آلات پیشرفته دارویی داخلی و خارجی است که در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شوند.

وی گفت:‌ در کنار عرضه این ماشین‌آلات و تجهیزات و تاسیسات حمایتی در صنعت داروسازی، این نمایشگاه بستری برای معرفی توانمندی‌های نرم‌افزاری نیز هست. انواع فرمولاسیون‌های جدید، مواد اولیه جدید، نرم‌افزارهای مدیریت و ارتقای کیفیت تولید و غیره در این رویداد ارائه می‌شود.

عبدالله پور تاکید کرد: علاوه بر اینها دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف برای علاقه‌مندان و متخصصان برگزار می‌شود که به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا با آخرین روندهای صنعت آشنا شوند و مهارت‌های خود را ارتقا دهند.
ایران‌فارما فرصتی برای مذاکرات و قراردادهای تجاری در صنعت دارو یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این نمایشگاه، ایجاد فرصت برای برقراری مذاکرات تجاری میان شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و بین‌المللی است.

وی افزود: حضور شرکت‌های مطرح و پیشرو در صنعت از سراسر جهان، این رویداد را به بستری مهم برای انعقاد قراردادهای خرید مواد اولیه، محصولات، و همچنین انتقال فناوری تبدیل کرده است. مذاکرات تجاری در حاشیه این نمایشگاه، فرصت‌هایی کم‌نظیر برای همکاری‌های بین‌المللی و توسعه تجارت خارجی فراهم می‌کند.

به گفته عبدالله‌پور، نمایشگاه‌های صنعتی و تجاری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای معرفی توانمندی‌ها و پیشرفت‌های صنعتی در سطح بین‌المللی شناخته می‌شوند. این رخدادها فرصت‌هایی بی‌نظیر برای شرکت‌های تولیدکننده و خدمات‌دهنده فراهم می‌کنند تا محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و با سایر بازیگران صنعت به تعامل بپردازند. یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین این رویدادها در حوزه دارو و سلامت نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران‌فارما) است که نهمین دوره نمایشگاه «ایران‌فارما» ۱۱ تا ۱۳ مهر در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و به معرفی توانمندی‌های زنجیره تولید، تامین و توزیع صنعت داروسازی در حوزه‌های می‌پردازد. این نمایشگاه فرصتی طلایی برای تولیدکنندگان داخلی به ویژه در شرایط تحریم است که توانمندی‌های خود را به هیات‌های تجاری خارجی نشان دهند و به مذاکره و همکاری با دیگر شرکت‌ها بپردازند
این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین رویدادهای صنعتی است که به‌صورت تخصصی به معرفی توانمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در صنعت داروسازی می‌پردازد.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های خارجی با حضور در این نمایشگاه به دنبال یافتن شریک‌های تجاری و ایجاد شبکه‌های تأمین مواد اولیه و محصولات در منطقه هستند. از سوی دیگر، شرکت‌های داخلی می‌توانند با برقراری ارتباط مستقیم با شرکت‌های بزرگ خارجی، علاوه بر تقویت توانمندی‌های تولیدی خود، به بازارهای بین‌المللی نیز راه یابند.

عضو هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران اظهار داشت: این فرصت‌ها به‌ویژه برای صنایع در حال رشد کشور که به دنبال توسعه همکاری‌های بین‌المللی هستند، بسیار حیاتی است.

وی ادامه داد: توسعه صادرات به‌ویژه در حوزه داروها و محصولات با فناوری پیشرفته، یکی از اهداف اصلی شرکت‌کنندگان داخلی در این رویداد است.

عبدالله پور گفت: شرکت‌های داروسازی، به‌ویژه آنهایی که در زمینه تولید داروهای هایتک فعالیت می‌کنند، می‌توانند با شرکت در این نمایشگاه، علاوه بر آن‌که به‌دنبال فرصت‌های تجاری جدید باشند، با جذب سرمایه‌گذاران خارجی، به توسعه خطوط تولید و افزایش ظرفیت صادراتی خود بپردازند. این رویداد به‌عنوان یک پل ارتباطی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی عمل و می‌تواند به توسعه کشور کمک زیادی بکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha