مودی خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای شد

تهران- ایرنا- «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، در گفت‌وگوی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها در غرب آسیا شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای خبری تلویزیون دهلی نو، نارندرا مودی نخست وزیر هند، امروز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره وضعیت غرب آسیا گفت‌وگو کرد.

مودی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تروریسم جایی در جهان ما ندارد، جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه ای و اطمینان از آزادی امن همه اسرا بسیار مهم است.

وی افزود: هند به حمایت از تلاش ها برای بازگرداندن زودهنگام صلح و ثبات به منطقه متعهد است.

این رسانه هندی نوشت: اسرائیل در حال انجام حملات هوایی در لبنان است. روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد که این کشور به آمریکا اطلاع داده است که در حال برنامه ریزی یک عملیات زمینی محدود نیز است.

به گزارش تلویزیون دهلی نو، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، امروز در دیدار با ژان نوئل بارو، وزیر امور خارجه فرانسه در بیروت، خواستار آتش بس در جنگ بین (رژیم) اسرائیل و حزب الله شد.

به گزارش ایرنا، گفت‌وگوی تلفنی مودی و نتانیاهو، پس از شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه بیروت انجام شده است.

رژیم صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا، از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه مناطق مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ منتشر شد، آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید و تاکید کرد که به جهاد برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و مردم شریف آن ادامه خواهد داد.

کشورهای غربی که تاکنون به این جنایت هولناک واکنش نشان داده‌اند بدون محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، به دعوت برای خویشتن‌داری و کاهش تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha