فرماندار: کمبود منابع آبی در تهران بشدت احساس می‌شود

تهران بزرگ - ایرنا - فرماندار تهران گفت: یکی از مباحث ویژه و حیاتی در پایتخت موضوع آب است که کمبود منابع آبی در تهران بشدت خودنمایی می‌کند البته با اجرای پروژه‌های مهم به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مردم کمتر این موضوع را احساس می‌کنند اما واقعیت بر موجود بودن این حساسیت است.

به گزارش ایرنا از فرمانداری تهران، احمد قیومی دوشنبه شب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب مشترک با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان تهران با اشاره به اهمیت موضوع آب در پایتخت بر الزام قانونی مبنی بر حفظ حریم‌های مختلف از جمله حریم منابع آبی، بر صیانت از حریم رودخانه‌های تهران در راستای پیشگیری از اثرات جریان‌های سیلابی تاکید کرد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از پساب برای باطراوت ماندن پارک‌ها و بوستان‌ها را نیز دارای اهمیت دانست و اظهار کرد: رسیدگی به فضای سبز شهر تهران نیز بسیار مهم است و در این راستا بهره‌گیری از پساب‌ها بهترین گزینه برای آبیاری آنها است که اجرایی شده است.

قیومی افزود: برای پایداری آب بازدیدها و برنامه‌های موثر عمرانی آب شکل گرفته از جمله مخازن آب اضطراری که به ثمر نشسته و برخی در حال اجرا است.

معاون استاندار تهران با تاکید بر وظیفه مخازن اضطرار آب یادآور شد: مخازن آب اضطراری از جهات مختلف دارای اهمیت است و صرفا برای تامین کمبود آب در تابستان نیست، در پیشامدهای غیرمترقبه همانند سیل، زلزله و طوفان وجود منابع قابل بهره‌گیری و پوشش به موقع نیازهای مردم بسیار مهم است که عمده نیازها به آب بصورت شدید احساس می شود.

وی پیگیری پایداری آب برای کلانشهر تهران را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: با همه مسایل آب در این کلانشهر، باید مساله آب به پایداری برسد و با وجود تغییر اقلیم و کمی بارش، مشکلات به حداقل‌های خود برسد.

فرماندار: کمبود منابع آبی در تهران بشدت احساس می‌شود

همه ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شود

قیومی در ادامه با اشاره به ساخت و ساز غیرمجاز که خود تهدیدی در حوزه‌های بی‌شمار پایتخت از جمله آب است، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز که در حریم تهران رخ داده، باعث بروز مشکلات بسیاری برای کلانشهر تهران شده، حریم شهر تهران میراث نسل آینده است و باید با حساسیت بیشتری به آن نگریست و با عاملان ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی شود.

وی با اشاره اجرایی شدن مصوبات کمیسیون ۹۹ و تخریب کامل ساخت و سازهای غیرمجاز و اهمیت اجرای آن به ویژه در حریم رودخانه‌ها گفت: احکام کمیسیون ماده ۹۹ باید اجرا و بدون استثنا همه ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شود زیرا در سال‌های گذشته بدون رعایت حریم ساخت و سازهای غیرمجاز شکل گرفت که در وقوع سیل دچار آسیب‌های بسیاری هم برای مردم و هم محیط زیست شدیم، اما با وجود دشواری‌هایی که در این مسیر وجود دارد، اجرای دقیق احکام با کمک دستگاه قضایی ممکن خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha