ترور نصرالله تصمیمی آمریکایی- غربی بود/ هدف از حمله به لبنان ایجاد خاورمیانه جدید است

تهران- ایرنا- یک رسانه عرب زبان به تشریح اهداف پنهان ترور دبیرکل حزب الله لبنان پرداخت و رژیم صهیونیستی را مجری طرحی خطرناک دانست که آمریکا و غرب به همراه ناتو برای منطقه تدارک دیده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، حملات و تجاوزهای اسرائیل به لبنان ادامه دارد، مقاومت لبنان ابتکار عمل را در دست گرفته و به دنبال برقراری توازن در نبرد پس از ضربات سخت شامل سلسله عملیات ترور فرماندهان نظامی و ترور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله است.

این رسانه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به شهر بیروت که برای اولین بار از زمان شروع جنگ علیه لبنان رخ داد، از آن به عنوان تحول خطرناکی نام برد که بیروت و دیگر شهرهای این کشور را هدف قرار می دهد.

رای الیوم همچنین به حمله به منطقه «الکولا» در مرکز بیروت و هدف قرار گرفتن آپارتمان مسکونی پنج طبقه اشاره کرد که کادر جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در آن حضور داشتند و نوشت: ترور نیروهای فلسطینی تحول جدیدی نیست و بسیاری از کادر حماس، جهاد و فتح طی ماه‌های گذشته در لبنان هدف قرار گرفته اند، اما موضوع جدید، حمله به قلب شهر بیروت است. اسرائیل خط قرمز جدیدی را شکست.

این روزنامه ادامه داد: این باور در لبنان وجود دارد که هدف اسرائیل از حمله به لبنان، از بازگردانیدن ساکنان شمال اراضی اشغالی و دور کردن حزب الله از مرز فراتر است و هدف، تغییر موازنه قوا در منطقه و ایجاد خاورمیانه جدید و شکستن کامل محور مقاومت و انتقال از تجاوز به هیمنه و تثبیت اسرائیل به عنوان سرور منطقه است. اینها اهدافی است که نتانیاهو و سران اسرائیل از آن به شکل علنی و آشکارا سخن می‌گویند.

رای الیوم افزود: این موضوع ماهیت جنگ کنونی و نقش طرفها را در آن عیان می سازد. ترور حسن نصرالله تصمیمی آمریکایی-غربی و ناتویی بود که اسرائیل فقط مجری آن بود. سخنان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره برقراری آتش بس در غزه و ممانعت از گسترش جنگ، دروغ و بی ارزش و با هدف سرپوش گذاشتن بر نقش واقعی آمریکا درباره اقدامات اسرائیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha