۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85613693
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۸ ویژه برنامه هفته ملی کودک در همدان تدوین شد

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85613693
۱۸ ویژه برنامه هفته ملی کودک در همدان تدوین شد

همدان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: ۱۸ ویژه برنامه شاخص و متنوع برای بزرگداشت هفته ملی کودک (۱۴ تا ۲۰ مهرماه) در ۳۱ مرکز کانون در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

معصومه ابراهیمی‎ هژیر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شعار هفته کودک امسال را در سراسر کشور "برای کودکان، برای آینده" اعلام و اظهار کرد: نواخته شدن زنگ دوستی در مدارس استان، اجرای برنامه «پیک امید» در روستای قاسم آباد شهرستان فامنین با ارایه خدمات رایگان فرهنگی هنری، معرفی شخصیت سردار شهید همدانی در ملایر و نیز برنامه نقاشی چهار هزار متری با موضوع مصرف آب و نگهداری محیط زیست با همکاری اداره کل آب و فاضلاب در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: برگزاری جشن روز جهانی کودک با موضوع «طوفان‌الاقصی» در تپه عباس‌آباد و سالن ابن سینا شکریه، دوره تربیت مربی و رونمایی از پوستر تربیت رسانه‌ای، دوره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای مربیان، برنامه های خاص برای کودکانی با نیازهای ویژه جسمی و ذهنی، میز خدمت در نمازجمعه با حضور عروسک‌های نمایشی و ارایه محصولات فرهنگی در هفته کودک همدان پیش بینی شده است.

۱۸ ویژه برنامه هفته ملی کودک در همدان تدوین شد

ابراهیمی‎ هژیر افزود: روزشماری که برای این هفته در نظر گرفته شده به صورت کلی در حوزه خانواده، محیط زیست، رشد و شکوفایی، عدالت، حقوق کودکان، هویت و رفاه هستند که هر روز متناسب با آن یک شعار را در بر گرفته است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، هفته کودک را فرصتی برای توجه به حقوق کودکان دانست و گفت: توجه به وضعیت کودکان در حوزه بین‌الملل، جلب توجه افکار عمومی به حقوق کودکان، همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها و ارتقا دانش جامعه به حقوق کودکان، آگاهی بخشی به جامعه نسبت به قوانین کودک، توجه به قانونگذاری ویژه کودکان و اهتمام به محتوای فرهنگی ویژه کودکان از اهداف برگزاری هفته ملی کودک است.

۱۸ ویژه برنامه هفته ملی کودک در همدان تدوین شد

ابراهیمی‎ هژیر یادآور شد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان مسیر برابر آموزشی برای کودکان در شهرها و روستاها را فراهم می کند و برهمین اساس برنامه پیک امید کانون با رویکرد برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک در روستاها اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: باید کودکان را از آغاز برای ذهن خلاق تربیت کرد و پیشرفت و توسعه کشور در گرو تربیت صحیح نسل آینده است و در این مسیر باید نیازهای کودکان را در تمامی ابعاد شناخت و به موضوعات مبتلا به این قشر توجه کرد چرا که توجه به حقوق کودک روز و ساعت نمی‌شناسد و همه نهادها و دستگاه‌های مختلف در کنار خانواده در این مسیر مسوولیت دارند.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۸۵ هزار و ۲۹۴ جلد کتاب، ۳۱ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای ۱۸ هزار عضو فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha