۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85613737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۳ درصد سالمندان تحت پوشش بهزیستی زنجان دارای معلولیت هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به خدمات دهی این سازمان به حدود چهار هزار سالمند در استان، گفت: از این تعداد سه هزار و ۲۷۷ سالمند معادل ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش دارای معلولیت و ۶۶۷ بانو به میزان ۱۷ درصد سرپرست خانوار هستند.

روح اله خدابنده لو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون سه مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان زنان و مردان شامل یک مرکز سالمندان مردان و یک پردیس سالمندان در زنجان و یک مرکز سالمندان زنان در شهر هیدج فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: تمامی خدمات آموزشی و مراقبتی توانبخشی حرفه ای، اجتماعی، توانپزشکی و مهارتی به صورت شبانه روزی به ساکنان سالمند این مراکز ارائه می شود و اقامت بیشتر افراد در این مراکز یارانه ای است و اغلب هزینه ها با حمایت خانواده و یارانه سازمان بهزیستی تامین می شود.

این مسوول به ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی و مراقبتی به سالمندان در قالب مراکز مراقبتی روزانه اشاره کرد و گفت:هم اکنون ۲ مرکز مراقبتی روزانه به نام های بنیان پاک و مهرگان در این زمینه فعالیت می کند و به سالمندان تحت پوشش خدمات پرستاری، مددکاری، مشاوره ای، گفتار درمانی، کاردرمانی، آموزشی و توانبخشی با استفاده از هنر و ورزش و اصول تغذیه سالم را ارائه می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به اجرای طرح ارتقای توانمندی افراد دارای معلولیت شنوایی، بینایی، آسیب نخاعی و سالمندان توسط بهزیستی اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۲۳۰ فرد دارای معلولیت و سالمند در استان از خدمات این طرح بهره مند شدند.

وی خاطر نشان کرد: کلاس های آموزشی شیوه زندگی سالم، مراقبت های ویژه دوران سالمندی و آگاهسازی معلولیت ها و پیشگیری از آن در دوران سالمندی برای سالمندان تحت پوشش برگزار شده است.

هفته سالمندان در کشور با شعار "سالمندی ،فردایی بهتر" نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha