فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش: نیازی به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه نیست

بندرعباس - ایرنا - فرمانده منطقه یکم امامت نداجا در بندرعباس گفت: باورمان در صحنه بین‌الملل این است که توازن قدرت در منطقه باید توسط کشورهای همین منطقه انجام گیرد و نیازی به حضور آمریکاییها در منطقه نیست.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم قادر وظیفه روز سه شنبه در دیدار «ناخدایکم آنشول کیشور» فرمانده ناوگروه رزمی آموزشی و صلح و دوستی هندوستان و هیات همراه، در بندرعباس اظهار کرد: نیروهای فرامنطقه‌ای گرچه با شعار صلح به منطقه می آیند، ولی چیزی جز جنگ، ناامنی و ویرانی به ارمغان نمی آورند.

وی بیان کرد: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران هر کجا بخواهد حضور می یابد و مصداقش ماموریت یک دور گردش ناوگروه ٨۶ پیرامون کره زمین است.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش: نیازی به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه نیست

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا یادآورشد: پهلوگیری ناوگروه رزمی آموزشی و صلح و دوستی هندوستان در جمهوری اسلامی ایران، ارتقای دهنده سطح دیپلماسی دریایی بین ۲ کشور است.

فرمانده ناوگروه رزمی آموزشی و صلح و دوستی نیروی دریایی هندوستان گفت: تحکیم روابط حسنه و تبادل تجربیات از اهداف سفر ما به جمهوری اسلامی ایران می‌باشد

ناخدایکم عرشه و ستاد آنشول کیشور اظهار کرد: بسیار خرسندیم که امروز در شهر زیبای بندرعباس، میهمان نیروی دریایی ارتش ایران هستیم.

وی بیان کرد: امیدوارم در طول مدت این حضور آموزشی در بندرعباس، شاهد تبادل تجربیات خوبی میان افسران و کارکنان جوانان نیروی دریایی ایران و هندوستان باشیم.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش: نیازی به حضور نیروهای آمریکایی در منطقه نیست

آماده توسعه تعاملات با نیروی دریایی کشورهای دوست هستیم

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا همچنین در مراسم تحکیم روابط دریایی نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران و هندوستان، در جمع وابستگان نظامی کشورهای ژاپن، هلند، برزیل، ونزوئلا، هند، سفیرسیاسی هند در کشورمان و سایر فرماندهان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و هند، بر عرشه ناوشکن هندی، در بندرعباس، اظهار کرد: آماده توسعه تعاملات در زمینه های آموزش، تبادل ناوگروه ها، همکاری فنی و پشتیبانی با نیروی دریایی کشورهای دوست از جمله نیروی دریایی هندوستان هستیم.

وظیفه ادامه داد: در حوزه‌ امنیت دریایی و تعاملات آموزشی، روابط گسترده ای بین نیروی دریایی نیروی جمهوری اسلامی ایران و هندوستان، در جریان است.

وی بیان کرد: نقاط مشترک فرهنگی و روابط تجارت دریایی از دیرباز در رونق بوده و ارتباطات توام و مشترک نیروی دریایی ایران و هندوستان، طبیعی است.

فرمانده منطقه یکم امامت نداجا اظهار کرد: بر این باوریم، امنیت منطقه فقط با حضور و بدست کشورهای منطقه میسر می‌شود.

به گزارش ایرنا، ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش هندوستان متشکل از سه فروند ناوشکن رزمی آموزشی شامل «ناوشکن رزمی تیر»، «ناوشکن رزمی شاردول» و «ناوشکن رزمی ویرا» روز دوشنبه با استقبال فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش در اسکله منطقه یکم امامت نداجا در بندرعباس پهلو گرفت.

این ناوگروه با هدف ارتقای سطح روابط رزمی و آموزشی و همچنین تبادل تجربیات دریانوردی، به اسکله منطقه یکم دریایی امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش در بندرعباس آمد.

دیدار با مقامات کشوری و لشکری در هرمزگان، نشست‌های دیپلماتیک بر عرشه ناوشکن‌های ایرانی و هندی، برگزاری مسابقات ورزشی بین کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هندوستان و همچنین بازدید کارکنان ناوگروه از اماکن فرهنگی و تجاری شهر بندرعباس از برنامه‌های ناوگروه هندی در مدت چهار روز پهلوگیری در بندرعباس است.

در پایان پهلوگیری ناوگروه صلح و دوستی هندی به بندرعباس، شاهد تمرین مشترک رزمی دریایی با حضور شناورهای رزمی نیروی دریایی راهبردی ارتش و شناورهای رزمی هندی، در شمال تنگه هرمز و خلیج فارس، خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha