نماینده‌ مجلس خواستار تسریع در اجرای خط ریلی گلستان به بجنورد شد

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه، سملقان و رازوجرگلان در دیدار با مدیرعامل راه آن کشور خواستار تسریع در اجرای طرح راه آهن گلستان - بجنورد - مشهد شد.

محمدمهدی شهریاری روز سه شنبه با اشاره به دیدار با مدیرعامل راه آهن کشور به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توسعه حمل و نقل ریلی در خراسان شمالی، عامل اصلی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شرق کشور است.

وی افزود: اجرای طرح راه آهن مشهد به بجنورد مطالبه به حقی است که باید به آن توجه شود.

شهریاری بر ارتقای ایستگاه جاجرم نیز تاکید کرد و گفت: ارتقای این ایستگاه نیز یک مطالبه استانی است و باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

وی همچنین اختصاص و افزایش بلیط مسافری به خراسان‌شمالی ضروری دانست اعلام و بیان کرد: ایجاد خط آنتنی به مسافت ۳۰ کیلومتر تا شهر جاجرم علاوه بر بهبود شرایط انتقال مسافران، باعث پیشرفت چشمگیر منطقه خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه، سملقان و رازوجرگلان یادآور شد: تخصیص واگن باری برای تسهیل در حمل بارهای تولیدی به بازارهای هدف از دیگر خواسته ها در این جلسه بود.

به گزارش ایرنا برای پروژه ریلی مشهد- بجنورد- گرگان به طول ۵۷۰ کیلومتر، ۲۷ ایستگاه تعریف شده است که ۲۳۰ کیلومتر این مسیر از استان خراسان شمالی عبور می‌کند و ابتدای مسیر آن از خروجی ایستگاه گرگان شروع شده و با عبور از شهرهای سرخنکلاته، فاضل‌آباد، علی‌آباد، خان ببین و دلند، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس، گالیکش، کلاله، پیش کمر، گرماب، تنگه، آشخانه، شیرین دره، دونگال، بجنورد، به یگان، شیروان، فاروج، قوچان و اخلمد به گلبهار در غرب مشهد ختم می‌شود.

نماینده‌ مجلس خواستار تسریع در اجرای خط ریلی گلستان به بجنورد شد

جاجرم صاحب موزه می شود

شهریاری با اشاره به دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: جاجرم از شهرهای قدیمی خراسان شمالی است که از ظرفیت های تاریخی و گردشگری آن به خوبی استفاده نشده است.

وی افزود: این شهر محوطه های باستانی بزرگی همچون تپه پهلوان، تپه حیدران و محوطه چَلو و سنگ نگاره های پیش از تاریخی «جُربِت» دارد که در خصوص ظرفیت آنها توضیحاتی به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارایه شد.

نماینده مردم بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه، سملقان و رازوجرگلان ادامه داد: در این دیدار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با احداث موزه جاجرم موافقت کرد تا یافته های تاریخی در این شهر نمایش داده شود.

شهریاری گفت: قول هایی نیز برای ساماندهی تپه تاریخی «ریوی» سملقان داده شد.

شهرستان جاجرم با مساحت سه هزار و ۶۵۴ کیلومتر دارای سه شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، سه بخش، پنج دهستان و ۵۵ آبادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha