شهردار تهران: محور مقاومت قائل به شخص نیست

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران با اشاره به شرایط منطقه و محور مقاومت در روزهای گذشته گفت: هنر مقاومت اسلامی از ابتدا تاکنون این بوده که مسیر مقاومت قائم به فرد نیست و اگر در این راه یک نفر به فیض شهادت رسید بلافاصله فرد دیگری جایگزین او می‌شود و مسیر ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز سه‌شنبه - دهم مهرماه - در نشست مجمع هماهنگی کلانشهرهای ایران در برج میلاد تهران با گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت به ویژه شهید سید حسن نصرالله اظهار کرد: امروز در وضعیت خاصی به سر می‌بریم که اهمیت آن را نمی‌دانیم. در چنین شرایطی باید به خدا توکل داشت زیرا پیروزی و شکست در دست اوست، وجود این نگاه در انقلاب اسلامی نیز باعث توفیقات بسیاری از ابتدا تا به امروز شده است.

وی تاکید کرد: شکست و پیروزی در دست خداست همان طور که امام راحل پس از آزادی خرمشهر فرمودند گمان نکنید که شما در نبرد پیروز شدید بلکه خرمشهر را خدا آزاد کرد. یا در برهه‌ای دیگر به یاد دارم پس از شکست عملیات کربلای ۴ هیچکس تصوری از توفیق رزمندگان نداشت اما ۲ هفته پس از این عملیات در کربلای ۵ توانستیم بر دشمن بعثی پیروز شویم.

شهردار تهران: محور مقاومت قائل به شخص نیست



زاکانی ادامه داد: با این وجود در رابطه با اتفاقات اخیر باید بیاندیشیم و آسیب‌شناسی درستی از غفلت‌های صورت گرفته داشته باشیم. برخلاف تبلیغات دشمن پیوستگی ما با کشورهای مقاومت جداشدنی نیست زیرا همه ما برای اعتلای اسلام می‌جنگیم.

وی در ادامه با اشاره به تبلیغات روانی دشمنان در روزهای اخیر گفت: شرایط امروز به گونه‌ای است که جنگ روانی در آن حرف اول را می‌زند. گاهی آثار این جنگ روانی مخرب‌تر از شهادت عزیزان ماست.

شهردار تهران تاکید کرد: در چنین شرایطی نیاز است، اصل مقاومت در منطقه و اتفاقات رقم خورده را به درستی تحلیل کنیم و با این کار زمینه‌ساز مصونیت بخشی جبهه مقاومت و توفیقات آن در آینده بشویم. اقدامات اخیر دشمن مانند کف روی آب است که به زودی با فضل الهی از بین خواهد رفت به شرط آنکه ما در میدان مبارزه باشیم.

زاکانی همچنین ابراز امیدواری کرد دستگاه‌های خدمتگزار از جمله شهرداری تهران بتوانند خدمت‌رسانی مناسبی به شهروندان داغداری که در آیین‌های بزرگداشت شهید نصرالله شرکت می‌کنند، داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در پی حملات روز ششم مهرماه ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، حزب‌الله لبنان بعدازظهر شنبه هفتم مهر ۱۴۰۳ در بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل این جنبش را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha