زاکانی: پیمان خواهرخواندگی شهرداری تهران - دمشق امضا شده است

تهران‌ بزرگ - ایرنا - شهردار تهران گفت: در سفر اخیر تیم شهرداری به سوریه، پیمان خواهرخواندگی تهران - دمشق منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زاکانی روز سه‌شنبه در دویست وشصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، اظهار کرد: ما سه روز در سوریه بودیم که اساس این سفر، دیپلماسی شهری بود؛ باید بتوانیم با توجه به ظرفیت‌های ۲ پایتخت مراودات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را افزایش دهیم.

وی افزود: در این سفر، با مسئولان عالی رتبه سوریه دیدارهای مفصلی برگزار شد، با ۲ وزیر داخله و امور خارجه و سه استاندار این کشور جلسه نشست‌های کارسازی برگزار شد.

شهردار تهران با بیان اینکه بیست و یکمین خواهرخواندگی شهرداری تهران با دمشق اتفاق افتاد، تصریح کرد: اساس این حرکت بر مبنای یک دیپلماسی شهری بود؛ نتیجه این تفاهم‌نامه نیز اینگونه شد که از ظرفیت ۲ پایتخت در همه حوزه‌ها استفاده شود؛ همچنین پنج محور در این باره تعریف شد.

زاکانی ادامه داد: در حوزه هوشمندسازی نیز توافقات خوبی انجام شد، امروز سوریه و کشورهای مقاومت بیش از هر زمانی درخواست همکاری با ما دارند. البته در این دیدارها، یکی از خواسته‌های آنان این بود که شهرداری منطقه ۲۰ و شهرداری زینبیه با یکدیگر پیمان خواهرخواندگی داشته باشند.

زاکانی: پیمان خواهرخواندگی شهرداری تهران - دمشق امضا شده است

شهید سیدحسن نصرالله مظهر اقتدار جهان اسلام است

شهردار تهران اظهار کرد: منطق شهادت در راه خدا آن چیزی نیست که دشمن فکر می‌کند، بلکه آن منطقی است که مقام معظم رهبری فرمودند «شهدا مظهر اقتدار انقلاب هستند» و اکنون شهید سیدحسن نصرالله مظهر اقتدار جهان اسلام است. شهید نصرالله در مسیر مدیریت حزب‌الله الگو بود هست، بنابراین آنچه به یادگار ماند مسیر، جهت و تفکر حزب‌الله است.

وی گفت: ما به او و اسلام تبریک می‌گوییم که این چنین فرزندانی را پرورش داده است و امیدواریم که این مسیر با نورانیت بیشتری استمرار پیدا کند.

شهردار تهران اضافه کرد: آنچه که ترامپ تصور می‌کرد این بود که اگر سردار سلیمانی را به شهادت برساند، مسیر مقاومت متوقف خواهد شد اما همه دیدند که این مسیر با قدرت بیشتری ادامه یافت.

زاکانی ادامه داد: آنچه این ایام در محور مقاومت در حال شکل‌گیری است نیاز به تبیین دارد؛ دشمن سرمست است از آنچه فکر می‌کند به عنوان پیروزی کسب کرده اما نمی‌داند گور خود را کَنده است. آنچه امروز رقم خورده، مسیری است که به فضل الهی توفیقات جدی را برای جهان اسلام در پی خواهد داشت.

شهردار تهران اظهار کرد: در دیداری که با این شهید بزرگوار در جنگ ۳۳ روزه داشتم، وی نقل می‌کرد که یکی از بزرگان گفته بود سه جنگ بزرگ در انتظار حزب‌الله است که در سومین جنگ، پیروزی حزب‌الله جهان‌نما خواهد شد. اکنون همگی ما یک هدف داریم که آن فتح و آزادی قدس است؛ هدف دشمن نیز استثمار همه جهان است.

وی با بیان اینکه امنیت لبنان، امنیت ایران است، افزود: ما نسبت به گذشته، وضعیت‌مان بهتر شده، اما دشمن طوری القا می‌کند که ایران در موضع ضعف است. ما امروز قابلیت‌هایی داریم که متکی بر ایمان بر خداوند و بیداری ملت‌های مسلمان است؛ در مقابل دشمن از تکنولوژی بالایی برخوردار است.

زاکانی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند اگر عزم مقابله به‌مثل داشته باشیم، آمریکا نیز ضربه خواهد زد، ما می‌گوییم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ اگر همان اول سیلی محکمی به آن‌ها می‌زدیم، امروز شاهد این اتفاقات نبودیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha