۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85614176
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم در استان سمنان به ۱۲۵ هزار تن رسید

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85614176
برداشت گندم در استان سمنان به ۱۲۵ هزار تن رسید

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: برداشت گندم با افزایش نسبت به گذشته به ۱۲۵ هزار تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در گردهمایی آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ و تقدیر از کشاورزان نمونه استان در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی سمنان گفت: بالغ بر ۱۲۵ هزار تن گندم سال زراعی گذشته در استان برداشت شد که امری ارزشمند و حاصل تلاش کشاورزان گرانقدر است.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۹۶ هزار تن گندم به صورت خرید تضمینی از کشاورزان استان خریداری و ۹۶ درصد مطالبات کشاورزان نیز تاکنون پرداخت شد.

برداشت گندم در استان سمنان به ۱۲۵ هزار تن رسید

استاندار سمنان با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی استان، بیان کرد: سمنان در کنار سایر قابلیت های خود، در بحث کشاورزی و تولیدات کشاورزی از جمله پسته، زرآلو، گندم و سایر موارد و همچنین جامعه گسترده بهره‌برداران و کشاورزان، از ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار است.

هاشمی ادامه داد: تمام کشاورزان استان کشاورزان نمونه و فعال و موفق هستند که باعث شدند تا سمنان به رتبه‌ها و شاخص‌های بسیاری در حوزه کشاورزی دست یابد.

به گفته وی، برای بررسی، پیگیری و رسیدگی به موارد، مسائل، مطالبات و دغدغه‌های کشاورزان و بهره‌برداران استان اقدام‌های لازم انجام می‌شود و ادامه می‌یابد.

استاندار سمنان گفت: تامین آب آشامیدنی، افزایش مجتمع‌های کشت گلخانه‌ای و همچنین استفاده و کشت محصولات کم‌آب‌بَر از اولویت‌های استان است.

محصولات کشاورزی و صنایع آب‌بر در سمنان جایی ندارند

هاشمی همچنین در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان گفت: سمنان آمادگی استقرار صنایع آب‌بر و همچنین کشت محصولات کشاورزی آب‌بر را به هیچ عنوان ندارد و از این موضوع جلوگیری خواهد شد.

برداشت گندم در استان سمنان به ۱۲۵ هزار تن رسید

وی اضافه کرد: جلوگیری از مصرف بی‌رویه و همچنین هدررفت آب و در کنار آن افزایش بهره‌وری در استفاده از منابع آب باید به صورت جدی و ویژه در دستور کار باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب و اطلاع‌رسانی در این بخش و همچنین جداسازی آب آشامیدنی از فضای سبز توسط شهرداری‌ها می‌تواند از راهکارهای موثر در خصوص حفاظت از منابع آب باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha