بیماری قلب و عروق حدود پنج هزار هرمزگانی را راهی بیمارستان کرد

بندرعباس - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشگی هرمزگان گفت: چهار هزار و ۸۳۱ نفر، پنج ماهه نخست امسال از خدمات درمانی مربوط به بیماری قلبی و عروقی، در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، منوچهر کمالی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد بیمار که در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه پذیرش شدند، چهار هزار و ۶۴ بیمار در بخش ccu بستری و ۷۱ بیمار تحت عمل جراحی قلب، قرار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشگی هرمزگان با بیان اینکه، تعداد مراجعان کد ۲۴۷، ۱۱۳ بیمار بودند، اضافه کرد: در واقع هدف اصلی طرح کد ۲۴۷ تشخیص و درمان سریع و موثر بیماران مبتلا به سکته حاد قلبی است.

وی ادامه داد: همچنین، نحوه عملکر کد ۲۴۷ به این صورت است که بیماران با علائم سکته حاد قلبی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بدون معطلی و اتلاف وقت توسط پزشک معاینه می‌شوند، در صورت تأیید سکته حاد قلبی، بیمار توسط متخصص قلب بررسی و در صورت انسداد عروق، آنژیوپلاستی یا استنت‌گذاری انجام می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: از مزایای طرح کد ۲۴۷ می‌توان به کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از سکته حاد قلبی، کاهش زمان بستری در بیمارستان، کاهش هزینه‌های درمان و افزایش رضایتمندی بیماران اشاره کرد.

کنترل دقیق قند و فشار خون در مبتلایان به دیابت و پرفشاری خون؛ داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات و غذاهای آب‌پز و پرهیز از غذاهای چرب، سرخ کردنی و پر انرژی تا حد ممکن ازجمله مهمترین توصیه در خصوص کاهش ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی است.وی گفت: کنترل دقیق قند و فشار خون در مبتلایان به دیابت و پرفشاری خون؛ داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات و غذاهای آب‌پز و پرهیز از غذاهای چرب، سرخ کردنی و پر انرژی تا حد ممکن ازجمله مهمترین توصیه در خصوص کاهش ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی است.

کمالی، داشتن تحرک به مقدار کافی (حداقل سه روز در هفته و هر روز ۳۰-۴۵ دقیقه پیاده روی با سرعت شتابنده؛ پرهیز از مصرف خودسرانه هرگونه دارو بویژه مسکن‌ها را از دیگر موارد لازم برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: متخصص قلب و عروق از شنبه تا چهارشنبه صبح‌ها در کلنیک هرمز برای ویزیت شهروندان حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha