بهینه‌سازی شبکه فیبرنوری مخابرات سمنان با سرمایه‌گذاری ۴۸ میلیارد ریالی

سمنان - ایرنا - معاون شرکت مخابرات سمنان گفت: عملیات بهینه‌سازی، جابجایی و برگردان چهار کافوی مخابراتی این استان از فناوری مس به فیبرنوری سرمایه‌گذاری ۴۸ میلیارد ریالی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی مثبت‌شاهجوئی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی شبکه‌های مخابراتی، بهبود سرعت و کیفیت سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات، از اهداف اجرای عملیات بهینه‌سازی، جابجایی و برگردان چهار دستگاه کافوی مخابراتی شهرهای سمنان و گرمسار از فناوری مس به فیبرنوری است.

وی ادامه داد: توسعه و ارتقای سرویس‌های شبکه تلفن ثابت و دیتای خانگی و همچنین توسعه زیرساخت‌ها و تأمین نیازهای ارتباطی مشترکان با اجرای طرح برگردان ۲ دستگاه کافوی محدوده مسکن مهر و کافوی شهرک فرهنگیان سمنان و کافوی مرکز مهر شهر گرمسار واقع در بلوار شهید سلیمانی عملیاتی شد.

معاون شرکت مخابرات سمنان بیان کرد: اجرای طرح‌های بهینه‌سازی مخابراتی زمینه برخورداری ۲هزار نفر از مشترکان مخابرات را از سرویس‌های به‌روز و پیشرفته مخابرات فراهم کرد.

وی بهینه‌سازی و به‌روزرسانی تجهیزات و زیرساخت‌های مخابراتی را از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم مخابرات دانست و گفت: مخابرات سمنان درصدد است تا با بسترسازی مناسب و تکمیل زیرساخت‌های مخابراتی، تمام نقاط شهر را به بستر فیبرنوری مجهز کند تا مشترکان در همه‌ محدوده‌ها به اینترنت بر بستر فیبر با امنیت و سرعت بالا دسترسی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا و طبق گزارش‌ها، هفت هزار و ۳۰۰ مشترک خانگی فیبرنوری در استان سمنان به شبکه متصل هستند و از این خدمت فناورانه مخابرات بهره‌مندند و میزان رضایتمندی از این خدمت در بین شهروندان سمنانی حدود ۹۰ درصد است.

سمنان در شاخص برخورداری از زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباط اینترنتی، پس از تهران، دومین استان برخوردار کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha