کشتی حامل ۱۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق در هرمزگان توقیف شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان اعلام کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در یکی از بنادر تجاری هرمزگان، یک فروند کشتی حامل ۱۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز سه‌شنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی مستقر در یکی از بنادرتجاری استان در ادامه طرح مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی، با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی از قصد انتقال و صادرات یک محموله سنگین فرآورده های نفتی مطلع و موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی افزود: ماموران با تشکیل تیمی برای بررسی موضوع به محل اعزام که در بررسب های میدانی مشخص شد یک فروند کشتی باری با هفت هزار تن محموله نفتی قصد خروج از بندر را دارد که بنا به اظهار مالک این محموله هیدروکربن سبک اعلام شد در بررسی و کارشناسی های انجام شده نوع محموله هیدروکربن سنگین تشخیص داده شد که با اسناد و مدارک ارائه شده مغایرت دارد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: در بازرسی دقیق از کشتی موردنظر نزدیک به ۱۰ میلیون لیتر هیدروکربن سنگین کشف و در این رابطه چند متهم شناسایی شدند که تلاش ماموران برای دستگیری متهمان با هماهنگی قضایی ادامه دارد.

جاویدان ارزش مالی محموله کشف شده از این شناور را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال‌ عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha