صدا و سیما توسعه برنامه‌های چالشی را هدف‌گذاری کرده است

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور رئیس صداوسیما در این کمیسیون، گفت: «پیمان جبلی» تاکید کرد که در حوزه تبیین محافظه کار نیستیم و تلاش کردیم برنامه‌های چالشی را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ ابراهیم رضایی درباره نشست امروز سه شنبه – ۱۰ مهرماه – کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: کمیسیون میزبان رئیس صدا و سیما بود و آقای جبلی گزارشی درباره عملکرد سه سال گذشته صدا و سیما به اعضای کمیسیون ارائه داد و به چالش ها و مشکلات این سازمان اشاره کرد.

وی افزود: رئیس صدا و سیما به این موضوع اشاره کرد که در حوزه تبیین محافظه کار نیستیم و تلاش کردیم برنامه‌های چالشی را توسعه دهیم و جهت گیری سازمان و صدا و سیما در راستای اجرای سند تحول رسانه ملی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: او به سند محوری در سازمان صدا و سیما تاکید کرد و اینکه این سازمان رویکرد حل مشکلات در کشور را دنبال می کند. همچنین به مشکلات سازمان در حوزه فنی، بودجه ای، سیاست خارجی و محدودیت هایی که غرب برای رسانه ملی ایجاد کرده اشاره کرد.

رضایی با اشاره به حضور عابدینی و نوروزی معاونت های سیاسی وبرون مرزی سازمان صدا و سیما در این نشست یادآور شد: گزارشی درباره فعالیت ها، ماموریت ها، مشکلات و چالش های سازمان صدا و سیما توسط این دو معاونت به اعضای کمیسیون ارائه شد.

وی درباره مطالبی که اعضای کمیسیون در این نشست بیان کردند، گفت:‌ راه اندازی ماهواره مستقل برای پخش برنامه های رسانه ملی، برنامه سازی در رسانه ملی، تبیین حوادث و رویدادها از سوی صدا و سیما،‌ داشتن روایت اول از طرف این رسانه و لزوم پاسخ دادن به شبهات از جمله محورهای مطرح شده توسط نمایندگان بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:‌ رفع تنگناهای مالی صدا و سیما، تحول در خبر رسانی، بستر سازی برای امنیت پایدار، تبیین سیاست های کشور، اثرگذاری در دنیا و منطقه، داشتن مرجعیت رسانه ای، کیفی سازی برنامه ها، مخاطب محوری، اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب از سوی رسانه ملی دیگر محورهایی بود که از سوی نمایندگان مطرح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha