نمایندگان درباره عملیات موشکی ایران در پاسخ به صهیونیست‌ها چه گفتند؟

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره عملیات موشکی نیروهای مسلح در پاسخ به جنایات و ترورهای رژیم صهیونیستی به این موضوع تاکید کردند، در صورتی که خطایی از سوی آنها سربزند، طبق فرمایش رهبر انقلاب، تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه - ۱۱ مهرماه - مجلس شورای اسلامی، نمایندگان درباره عملیات موشکی سپاه، ارتش و نیروهای مسلح در پاسخ به اقدامات جنایت آمیز و ترورهای رژیم صهیونیستی، دیدگاه‌ها و نظرات خود را بیان کردند که در ادامه می‌خوانید.

محسن زنگنه در این باره اظهار داشت: از طرف ملت عزیز ایران، از دلاورمردان و فرماندهان عزیز و شجاع و بصیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی و ستاد مشترک صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم تربت حیدریه و محولات در مجلس تصریح کرد: اقدام دیشب دلاور مردان هوافضای جمهوری اسلامی بار دیگر اثبات کرد که بصیرت، آگاهی، صبر مومنانه و عقلانیت انقلابی قطعاً در برابر ترورهای کور و شاخ و شانه کشیدن‌های بی‌حاصل رژیم صهیونیستی می‌تواند کشتی نظام و انقلاب اسلامی را به سرمنزل مقصود برساند و ان‌شاءالله عمر این رژیم کمتر از پیش‌بینی مقام معظم رهبری خواهد بود.

کوچک‌ترین تهدید رژیم صهیونیستی با پاسخ جمهوری اسلامی روبه‌رو خواهد شد

نماینده مردم میبد در مجلس از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل انجام عملیات وعده صادق ۲ تقدیر کرد.

سید جلیل میرمحمدی در این زمینه اظهار داشت: پاسخ قاطع و دشمن شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هدیه‌ی جانانه‌ای که به روح پاک همه شهدا به ویژه سید مقاومت هدیه شد را از طرف همه نمایندگان مجلس به رهبری و به مردم عزیز ایران و به همه مظلومان جهان اسلام و مستضعفان جهان تبریک می‌گویم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً دشمن نابکار، اسرائیل خونخوار بداند که اگر بخواهد کوچک‌ترین تهدیدی داشته باشد ان‌شاءالله با پاسخ ویرانگر سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد.

بیاتی: اقدام سپاه بسیار به موقع بود

ولی‌الله بیاتی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شادی مردم از عملیات وعده صادق ۲ گفت: جشن و پایکوبی مردم ایران و کشورهای مختلف، حاکی از این است که اقدام سپاه بسیار به موقع بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان خاطرنشان کرد: از اقدام به موقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم. دیشب مشخص شد که چقدر مردم دنیا از رژیم صهیونیستی متنفر هستند.

کوچک‌ترین گوشه چشمی به ایران، پاسخ‌های بدتری دارد

مرتضی محمودی در این باره اظهار داشت: دیشب همه دیدند که میدان در دستان نیروهای انقلاب، مقاومت و جبهه انقلاب است.

وی ادامه داد: این گوشه‌ای از توان جمهوری اسلامی ایران است، اگر کوچک‌ترین گوشه چشمی به سمت جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و بخواهند گزندی به ما برسانند با پاسخ‌های بدتری مواجه خواهند شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم نشان دادند از مسئولان جلوتر بوده و حمایت و بصیرت آنها باعث شد که مسئولان قدرت را به وضوح به دنیا نشان دهند.

جوانان دلاور ایران ابهت پوشالی نتانیاهو و آمریکای جنایتکار را در وعده صادق ۲ در هم کوبید

رحمت‌الله نوروزی با تبریک عملیات وعده صادق ۲ به ملت عزیز ایران، سپاه قهرمان، ارتش دلاور، بسیجیان گرانقدر و تمام نیروهای مسلح، گفت: اسرائیل جنایتکار مهمان عزیز ما اسماعیل هنیه را در تهران به شهادت رساند، سید حسن نصرالله عزیز و سردار نیلفروشان و همه طهرانی‌مقدم‌ها و سردار سلیمانی‌ها را به شهادت رساند؛ دشمنان بدانند که ملت عزیز ایران و جوانان دلاور ابهت پوشالی نتانیاهو و آمریکای جنایتکار را در وعده صادق در هم خواهد کوبید و ریشه جنایتکار سرطان منطقه به تعبیر رهبر عزیز انقلاب کنده خواهد شد.

اقدام متقابل یعنی تمام منافع نظامی، امنیتی و اقتصادی آنها اهداف مشروع است

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به رژیم صهیونیستی و آمریکا هشدار می‌دهیم که اگر اقدامی کنند تمام منافع نظامی، امنیتی و اقتصادی آنها در سراسر منطقه اهداف مشروع بوده و جزء اهداف نیروهای مسلح جبهه مقاومت به ویژه نیروهای مسلح ما قرار خواهد گرفت.

گنبد آهنین، آبکش آهنین شد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر گفت: به باند بزرگ حاکم در سرزمین‌های اشغالی و کشورهایی که سالیانه دهها میلیارد دلار نفتی خود برا به جیب آمریکا می ریزند، هشدار می‌دهم که درس بگیرند. آیا ندیدید که گنبد آهنین در مقابل موشک‌های ایران تبدیل به آبکش آهنین شد.

احمد بیگدلی نماینده خدابنده نیز اظهار داشت: نتانیاهوی جنایتکار بداند که این عملیات تنها پاسخ به گوشه‌ای از جنایات آن بوده لذا خطاب به آنها می‌گویم اگر راست می‌گویید تا آخر بمانید.

عملیات دیشب کوچک‌ترین امکانات ملت شریف ایران بود

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در این باره عنوان کرد: اگر اسرائیلی‌ها مختصر عقلی داشته باشند، باید بدانند که اتفاقات دیشب در حد یک شوخی و کوچک‌ترین امکانات ملت شریف ایران بود.

وی عنوان کرد: قطعاً اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست از پا خطا کند، تمامی ایران در مقابل اشتباه آنها خواهند ایستاد و آنها قطعاً ضرر خواهند کرد.

جای سیدحسن نصرالله در این فتح خالی است

علی خضریان در این باره اظهارداشت: جای فرمانده رشید حزب الله لبنان، فخر جهان اسلام، حجت الاسلام والمسلمین شهید سید حسن نصرالله خالی است که این فتح المبینی که آغاز شده و به ثمر خواهد رسید را ببیند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به رژیم صهیونیستی اخطار می‌دهم که اگر دوباره دست از پا خطا کند، این بار دیگر اینگونه نیست که جمهوری اسلامی ایران فقط زیرساخت‌های نظامی آنها را بزند بلکه به مناطق دیگر نیز دسترسی خواهد داشت و این موضوع را در دفاع مشروع خود پیش فرض می‌داند.

دشمن خطا کند، طبق فرمایش رهبری تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شوند

مصطفی نخعی در این باره یادآور شد: عملیات شب گذشته دفاع مشروع ما در پاسخ به نقض حاکمیت ملی و خون‌خواهی از فرماندهان و رهبران مقاومت و مردم مظلوم غزه، لبنان، یمن و کودکان و زنان بود.

وی افزود: ما طبق اصول اخلاقی مراکز نظامی و عملیاتی را هدف قرار دادیم و مراکزی که رژیم صهیونیستی در آن برای فتنه اقدام می‌کرد مورد هدف بود. البته اگر دشمن بخواهد دست از پا خطا کند، طبق فرمایش رهبری این‌بار تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.

نماینده مردم نهبندان در مجلس گفت: کشور در شرایط خاص قرار دارد و باید همه نیروهای سیاسی یکصدا در برابر دشمن از منافع ملی دفاع کنند. اکنون بیش از هر زمان دیگری در داخل کشور به همبستگی و وفاق ملی نیاز داریم.

اگر اسرائیل دست از پا خطا کند با خاک یکسان می‌شود

محمدقسیم عثمانی اظهار کرد: دیشب صبر ملت ایران به سر آمد و خون‌خواهی شهدای حماس و حزب‌الله انجام شد اکنون وای به حال اسرائیل اگر دست از پا خطا کند به نحوی عمل می‌کنیم که همه جهانیان بدانند ایران کیست و جمهوری اسلامی کجاست.

آمادگی لازم برای پاسخگویی وجود دارد

محمد صالح جوکار تاکید کرد: اقدامات بسیار خوبی که سپاه پاسداران شب گذشته انجام دادند، گوشه‌ای از قدرت ملت ایران بود.

نماینده مردم یزد در مجلس افزود: این اقدام علاوه بر خوشحالی که برای مردم مسلمان منطقه داشت و شادی روح شهدای مقاومت را در پی داشت، به برکت خون شهدا از جمله شهید طهرانی‌مقدم عزیز بنیانگذار موشکی ایران، در حقیقت یک تذکر و یک تهدید جدی برای کفار، رژیم صهیونیستی و حتی برای آمریکایی‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهند نسبت به این ملت بزرگ تهدیدی کنند آمادگی لازم برای پاسخگویی وجود دارد؛ مواظب باشند و دست از پا خطا نکنند چرا که سربازان و فرماندهان ما آمادگی لازم برای مقابله را دارند اما با شدت بیشتر و شکست دیگر برای این رژیم نابود شدنی رقم خواهد خورد.

۲۰۰ موشک، ۱۰ درصد از یکی از صدها زاغه مهمات ایران بود

حجت الاسلام جواد نیک‌بین نیز اظهار داشت: اگر سیدحسن نصرالله رفت بدانیم نصر خدا باقی ماند و امروز نصرالله آغاز شد. اگر ما در این چند ماه تعلل کردیم نه به این دلیل بود که می‌ترسیدیم. بلکه قرارمان بر این بود تا در لحظه‌ای درست و در ماه اکتبر که برای رژیم صهیونیستی ماه نکبت است، روزش را در این ماه برای رژیم صهیونیستی شب کنیم.

وی ادامه داد: پس اگر تاکنون تحمل کردیم برای تاکتیکی دقیق بود. بدانید این ۲۰۰ موشک، ۱۰ درصد از یکی از صدها زاغه مهمات ایران بود که شلیک شد. صهیونیست‌ها بدانید اگر دست از پا خطا کنید، تمامی منافع شما را نه در منطقه بلکه در کل دنیا از بین می‌بریم.

نماینده کاشمر گفت: امروز الحمدلله ما فقط موشک نداریم ما بمب اتمی به نام جبهه مقاومت داریم. امروز هر کس بخواهد دستش را به ایران دراز کند دست و پایش را قطع می‌کنیم. به آمریکایی‌ها عرض می‌کنم هرچه زودتر منطقه را ترک کنید. چون شاید فردا دیگر فرصت نباشد. دشمن بداند اگر باد بکارد طوفان درو خواهد کرد.

نیک بین تاکید کرد: دشمنان بدانند که با دم شیر نمی‌توانند بازی کنند اگر با دم شیر بازی کنند باید بدانند که فردا باید با شیر هم مقابله کنند. این پیروزی فقط از آن ایران نیست. این پیروزی جبهه مقاومت، غزه، لبنان، یمن، سوریه و ایران است.

عملیات شب گذشته برداشتن درب خیبر بود

مجید نصیرپور در این باره گفت: اقدام دیشب لشکریان حزب الله موجب آرامش مجاهدان و مردم شد و به رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم این عملیات برداشتن درب قلعه خیبر بود و اگر دست از پا خطا کنند تمام مجاهدین ما در تمام عرصه‌های آن رژیم غاصب حاضر خواهند شد و انتقام خون شهدا را در میدان می‌گیرند.

نماینده مردم سراب در مجلس تاکید کرد: این بمباران پاسخ تجاوزات بی‌شرمانه رژیم صهیونیستی بود و تاکید می‌کنم در آغاز راه هستیم.

عملیات وعده صادق بخشی از قدرت موشکی را به جهان نشان داد

رضا حاجی‌پور هم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح و نیروهای هوا فضا با موشک باران لانه‌های فساد در تل آویو بخشی از قدرت بالای موشکی خود را به جهانیان نشان دادند.

وی افزود: در صورت هرگونه جنایت مجدد صهیونیست‌ها، جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مقاومت در منطقه پاسخی به مراتب گسترده‌تر خواهند داد و شما را بیش از پیش پشیمان خواهند کرد.

موشک‌های سجیل در کمتر از هفت دقیقه تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنند

غلامرضا توکل شوریجه، گفت: رژیم جنایتکار صهیونیستی و سگان پاسبانش در منطقه بدانند ایران شهر دلیران است.

نائب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها تاکید کرد: امروز شاگردان تربیت شده مکتب اسلام مایه‌ی افتخار هستند و اقتدار موشکی ایران عزیز مرهون خدمات و زحمات شبانه‌روزی و ابتکارات آقای قالیباف و شهید حسن آقای تهرانی مقدم است.

توکل تاکید کرد: امروز به توفیق الهی و عزت شهدا، موشک‌های غول پیکر ما از نوع سجیل دوربُرد و بومی منتظر اذن و فرمان مقام معظم رهبری هستند که در کمتر از هفت دقیقه تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان کنند.

نهضت شهید سلیمانی ادامه دارد

احد بیوته نیز در این باره یادآور شد: این یک واقعیت است که شهید سلیمانی پیروانش را تربیت کرد و این نهضت ادامه دارد تا زمانی که مظلومی بی یاور در دنیا نماند.

نماینده مردم اردبیل درمجلس افزود: نماز شکر دیشب مناطق ستم دیده، نمازی است که در تاریخ خواهند نوشت و از آن خواهند گفت.

دست از پاخطا کردن صهیونیست‌ها به معنای محو شدن آنها است

رحمدل بامری نیز گفت: آمریکای جهان‌خوار و اسرائیل غاصب بدانند که این عملیات یک آغاز بود و همانطور که شهید سلیمانی فرمودند جنگ را شروع خواهند کرد اما پایان آن را ما تعیین خواهیم کرد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس تاکید کرد: وعده صادق ۲ آغازی بود برای پایان رژیم صهیونیستی و اگر دست از پا خطا کند با پیروزمندی رزمندگان اسلام و ایران عزیز از روی زمین محو خواهند شد.


باید با سازماندهی مناسب مانع از تکرار جنایات رژیم صهیونیستی شویم

سید اسماعیل حسینی در این خصوص گفت: همانطور که سردار شهید سلیمانی گفت ما ملت امام حسین(ع) هستیم، پس جنگ طلب نیستیم اما از خود دفاع می‌کنیم.

وی افزود: عملیات شجاعانه به قلب شیطان حاوی این پیام بود که اگر شرارت‌ها ادامه پیدا کند، فرآیند نابودی آنها تسریع می‌شود. نباید اجازه دهیم موضوع انتقام از رژیم منحوس سرد و خاموش شود. اکنون وقت آن است که دیپلماسی برای تقویت میدان ورود پیدا کند.

این نماینده مجلس، اظهار کرد: در گام اول وزارت خارجه از مشروعیت جبهه مقاومت حمایت کرده و با تدارک زیرساخت کارآمد و به کارگیری افراد شاخص دیپلماسی اقتصادی فعال در مبارزه با منافع رژیم صهیونیستی داشته باشند.

حسینی بیان کرد: مجلس و دولت هوشیار باشند که ممکن است رژیم صهیونیستی به دلیل شدت عملیات اقداماتی را در جبهه مقاومت به ویژه لبنان انجام دهد تا عملیات وعده صادق ۲ را بی‌اثر نشان دهد. حال اینکه اگر اقدامات وحشیانه رژیم علیه مردم منطقه انجام شود متحمل هزینه خواهند شد.

وی تاکید کرد: باید با سازماندهی مناسب مانع از تکرار جنایات رژیم صهیونیستی شویم که این وظیفه ذاتی و بخشی از هویت انقلاب اسلامی است.

خون شهیدان طومار صهیونیست‌ها را خواهد پیچید


علی جعفری آذر نماینده مردم تبریز در مجلس هم در باره عملیات موشکی ایران تاکید کرد: شهید سید حسن نصرالله فرمودند خانه اسرائیل از لانه عنکبوت سست‌تر است و قطعاً خون این شهیدان طومار روزگار این رژیم را خواهد پیچید.


شجاعت پاسداران اسلام آرامش را همیشگی خواهد کرد

مهدی فلاح گفت: تسلی دل ما بعد از رفتن حاج قاسم، وقتی است که در قدس شریف نماز بخوانیم و مطمئن شویم که کودکان فلسطینی، سوری، لبنانی، یمنی و عراقی و دیگر کشورها قلب‌های کوچک‌شان از اضطراب پارس سگ هار منطقه در آرامش است و اگر حاج قاسم و سید حسن نصرالله رفتند، آقای‌ما سید علی علمدار خیمه هستند.

عملیات دیشب پاسخ قاطع و قانونی و در دفاع مشروع است

رمضانعلی سنگدوینی در این  باره اظهار کرد: عملیات موفقت آمیز وعده صادق ۲ از سوی هوافضای سپاه پاسداران و با تصویب شورای عالی امنیت ملی و نیروهای مسلح و وزارت دفاع علیه رژیم منحوس صهیونیستی و در خونخواهی از خون های سرافراز جبهه مقاومت بخصوص دکتر اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان انجام شد.

وی افزود: عملیات موشکی شب گذشته، پاسخ قاطع و قانونی و در دفاع مشروع در برابر تعرض به حاکمیت مرزی ایران بوده و تنها گوشه‌ای از قدرت نظامی ایران را نشان داد. 

مجلس تمام قد پشتیبان تصمیم ارزشمند شورای عالی امنیت ملی است

عباس گودرزی نیز دیگر نماینده ای بود که در این باره گفت: دنیا بداند اسرائیل باند تبهکار و گروهک تروریستی و نه یک کشور دارای نظام سیاسی است. اسرائیل غاصب به مدارس و مراکز درمانی و غیرنظامی و منازل مسکونی حمله کرده و باعث به خاک و خون کشیدن انسان‌های بی‌گناه و زنان و کودکان بی‌دفاع شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا پشتیبان اصلی اسرائیل است،‌ گفت: مجلس تمام قد پشتیبان تصمیم ارزشمند و راهبردی شورای عالی امنیت ملی کشور و نیروهای جان برکف ایران اسلامی است.

این نماینده مجلس بیان کرد: ملت متمدن ایران اسلامی پشتیبان نیروهای مسلح هستند. اسرائیل غاصب کودک‌کش بداند اگر کمترین غلطی بکند تمامی قدرت نظامی و موشک‌های ما بر سرش فرود می‌آید. چرا که ملتی که شهادت را سعادت می‌داند شکست‌ناپذیر است.

نتانیاهو بداند که این فقط گوشمالی کوچکی از سوی جبهه مقاومت بود 

محمد پاک مهر دراین خصوص گفت: دیشب شاهد تبلور اقدام بجا و شایسته و افتخارآمیز وعده صادق سپاه بودیم که این عملیات دفاع مشروع و قانونی ما به حساب می‌آید.

نماینده مردم بجنورد در مجلس افزود: ما به دنیا و همه ابرقدرت‌ها ثابت کردیم که مدافع آرمان فلسطین و پشتیبان جبهه مقاومت هستیم و از انتقام شهدای مقاومت نمی‌گذریم و حراسی از گنبد آهنین نداریم.

وی افزود: دوران «بزن در رو» گذشته است و جبهه مقاومت بیدار و هوشیار است. نتانیاهو بداند که این تنها گوشمالی کوچکی از سوی جبهه مقاومت بود و او گرفتار نفرین غزه و فلسطین و سربازان جان بر کف سپاه شده است. اگر دست از پا خطا کند پاسخ دندان‌شکن و محکمی در انتظارش خواهد بود.

وعده صادق فقط یک سیلی بود نه انتقام

محمد سراج در این زمینه و خطاب به رژیم صهیونیستی خطاب به نخست وزیر صهیونیستی، گفت: بفهم و بدان دوران بزن درو تمام است و دست ظالم و عنکبوتی شما برای همه دنیا رو شده و گنبد آهنین شما آبکش شده است و دیگر کسی به طبل توخالی شما و بزرگنمایی رسانه‌ای شما اهمیت نمی‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود:  تنها کاری که شما می‌کنید جز نامردی و رذالت نام دیگری ندارد. شما در جنایت روی چنگیز، هیتلر و همه جنایتکاران تاریخ را سفید کرده‌اید.

وی اضافه کرد: بدانید کشته‌های ما در مصاف با شما ظالمین در جوار رحمت حق و به بهشت رهسپارند اما کشته های شما در جهنم هستند. شهدای ما این نوع مرگ را افتخار می‌دانند و برای آن لحظه شماری می‌کنند. کشته‌های شما از ترس ابابیل و موشک‌های رزمندگان مجاهد و بصیر ما می‌میرند.

سراج تاکید کرد: رژیم مستکبر آمریکا و سگ هارش در منطقه بداند جمهوری اسلامی شروع کننده هیچ جنگی نبوده و نیست. وعده صادق فقط یک سیلی بود نه انتقام که مرگ همه شما شیطانی‌ها معادل یک قطره خون شهید سید حسن نصرالله و حاج قاسم عزیزما نخواهد بود، اما اگر شروع کنید پایانش با ایران اسلامی است.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha