نیکزاد: برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، مالیات بر ارزش افزوده یک درصد بیشتر شد

تهران - ایرنا - نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون اجتماعی خواست موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و حقوق کارگران را پیگیری کند و گفت: برای اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی نیکزاد این مطلب را در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس و در پاسخ به تذکر سلمان اسحاقی درباره شرایط قانون همسان سازی بازنشستگان مطرح کرد و گفت: برای اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به ۱۰ درصد افزایش یافت و مجلس یازدهم مسئولیت این موضوع را در قبال ملت بزرگ ایران برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پذیرفت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: آقای بابایی کارنامی به طور جدی موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان و هم حقوق کارگران را پیگیری کند.

سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس در تذکری گفت: از متولیان امر انتظار داریم در شرایطی که منابع قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه به مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان مشخص شده است و سازمان برنامه و بودجه هم گزارش داده که ۸۰ درصد این منابع در ۶ ماه اول تامین شده است. بنابراین به وظیفه ذاتی خود در اجرای این قانون عمل کنند.

وی افزود: امروز بازنشستگان کشور در حوزه اقتصاد و معیشت آسیب دیده‌اند بنابراین از مجلس درخواست می‌کنم با توجه به وجود قانون در این زمینه، کاری کنیم تا بازنشستگان در مقابل خانواده های خود شرمنده نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha