۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85615427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۷هزار نفر از جمعیت استان بوشهر سالمند هستند

۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85615427
۱۰۷هزار نفر از جمعیت استان بوشهر سالمند هستند

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر گفت: باتوجه به اینکه تعداد ۱۰۷ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری این استان سالمند هستند رسالت ما مسوولان برای اهتمام به رفع نیازهای این قشر ضروری است.

به گزارش ایرنا ، امیرحسین احمدپور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سالمندی یکی از دوره های زندگی است که اگر دوره های کودکی ، نوجوانی و میانسالی را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد در سالمندی نیز گذر ایام را با شادی و لذت بردن از زندگی سپری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در تقویم جهانی، اول اکتبر هر سال مقارن با ۱۰ مهر ماه، روز جهانی سالمندان تعیین شده است افزود: کیفیت دوران سالمندی بسته به سبک زندگی، سلامت جسمانی، مثبت اندیشیدن و رضایت داشتن از زندگی متفاوت است.

احمدپور گفت: باید با برنامه‌ریزی دوران سالمندی را به بهترین دوران برای افراد تبدیل کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر یادآور شد: در راستای تکریم آنان باید با طراحی مناسب فضای سبز تا حد زیادی نیازهای روحی و روانی سالمندان را تامین کند.

احمدپور ادامه داد: به همین منظور پارک دوستدار سالمند بوشهر طراحی، اجرایی و افتتاح می‌شود.

وی بدون اشاره به میزان اعتبار تخصیصی برای ساخت پارک ویژه سالمندان بوشهر بیان کرد: این پارک در فضایی به مساحت چهار هزار مترمربع با امکانات ورزشی مناسب، تابلوهای آموزشی با موضوع سالمندان و سایر مناسب‌سازی‌ها، کتابخانه و میز پینگ‌ پنگ راه‌اندازی می شود.

احمد پور ادامه داد: برگزاری پیاده‌روی هفتگی برای سالمندان، ورزش صبحگاهی، مشاوره‌های گروهی و استفاده از کارشناسان مجرب در حوزه سالمندی از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر در پارک دوستدار سالمند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha