۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱
کد خبر: 85615858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفت، سالمندترین و بافق، جوانترین شهرستان استان یزد است

یزد- ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: شهرستان تفت با ۲۱.۹ درصد جمعیت سالمندی، سالمندترین و بافق با ۸.۱ درصد سالمندی، جوانترین شهرستان این استان هستند.

به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی مرکز بهداشت استان یزد، " محسن میرزائی" به مناسبت روز ملی سالمندی ( هفتم تا ۱۳ مهرماه )افزود: ۱۳۹ هزار و ۱۴۵ نفر از جمعیت استان را گروه سنی بالای ۶۰ سال تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: به طور کلی ۸۱ درصد کل سالمندان استان در شهرها و ۱۹ درصد در روستا سکونت دارند و بیش از نیمی از جمعیت کل سالمندان در سن ۶۰ تا ۶۹ سالگی می باشند.

میرزائی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ ، ۳۸.۵ درصد سالمندان حداقل یکبار به مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کرده وتحت مراقبت قرار گرفته اند.

وی به خدمات مراقبت سالمندان به صورت رایگان در مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این خدمات شامل
شناسایی و طبقه بندی خطرپذیری سالمندان ،غربالگری تغذیه در سالمندان ،غربالگری افسردگی سالمندان، مراقبت از نظر خطر سقوط و عدم تعادل در سالمندان، خطر سنجی جهت پیشگیری از سکته های قلبی و مغری از طریق مراقبت ادغام یافته دیابت و فشارخون بالا و اختلالات چربی های خون می باشد.

میرزائی ادامه داد: مراقبت بیماران مبتلا به فشار خون ،غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان روده بزرگ، ارزیابی شناسایی افراد مشکوک به آسم، توزیع مکمل ویتامین D و کلسیم ،برگزاری برنامه های آموزشی و دعوت از سالمندان گروه سنی ۶۰ تا ۷۰ سال جهت شرکت در برنامه آموزشی شیوه زندگی سالم از دیگر خدمات است.

وی تاکید کرد:با توجه به فصل سرما توصیه می شود تمام سالمندان از اواخر شهریور تا انتهای آبان واکسن آنفلولانزا را از داروخانه تهیه کرده و تزریق نمایند.

جمعیت استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha