مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله و شهدای مقاومت در شهرکرد برگزار شد

شهرکرد- ایرنا- مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله، سردار شهید نیلفروشان و دیگر شهدای جبهه مقاومت روز چهارشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در این آیین اظهار داشت: شهادت افتخار اولیای خدا و عاقبت خیر مردان مجاهد خداست.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی ادامه داد: شهیدان در طول تاریخ بشر و پررنگ‌تر از آن در تاریخ اسلام دفتری را برای بشریت گشودند و دانشگاهی را فراهم کردند که نسل‌ها در این دانشگاه، دانش‌پژوه و فارغ‌التحصیل تربیت می‌شود.

مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله و شهدای مقاومت در شهرکرد برگزار شد

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله از بهترین فارغ‌التحصیلان مکتب شهادت است، تصریح کرد: راه و مکتبی که امام علی(ع) و امام حسین(ع) آغاز کردند از سوی سید حسن نصرالله ادامه پیدا کرد.

فاطمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت، اظهار داشت: در لبنان و فلسطین از زمانی که فتنه بزرگ رژیم صهیونیستی آغاز شد شهدای بسیاری تقدیم اسلام شد و این راه همچنان عزتمندانه ادامه پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: لبنان بزرگ، شریف و شیعه جایگاه خوبی در تاریخ اسلامی داشته و این کشور پرورش‌دهنده علمای بزرگی چون سید صدرالدین عاملی، سید محمدباقر صدر، امام موسی صدر و سید حسن نصرالله بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: امام راحل برای اسلام و مسلمین سردار بزرگی بود و در زمان حاضر نیز رهبر معظم انقلاب سردار جهاد، فرزانگی، غیرت و حفاظت رهبری مسلمانان و شیعیان جهان را بر عهده دارند و بی‌شک نصرت الهی با مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.

رییس موسسه خطابه امیر بیان قم نیز در این مراسم گفت: امروز به روحیه سال‌های دفاع مقدس نیاز داریم و باید همانند آن سال‌ها یک دست و متحد در برابر دشمن بایستیم.

حجت‌الاسلام علی کلاته افزود: امروز دیگر بین عراق و فلسطین و لبنان مرز نداریم و همه ما یکی هستیم و زمانی که این یکدستی و اتحاد شکل بگیرد بسیاری از برنامه‌های ما به خوبی عملیاتی می‌شود.

مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله و شهدای مقاومت در شهرکرد برگزار شد

وی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه داریم هر کدام از ما ستاد عملیاتی باشیم تصریح کرد: برای تداوم پیروزی‌های کشور باید مراقبت‌های لازم را در داخل به کار گیریم.

کلاته ادامه داد: در حالی که دشمن تلاش داشت از شهادت‌های اخیر به عنوان عامل افتراق در جامعه مسلمانان سوءاستفاده کند اما باید مراقب بود که این شهادت‌ها مایه وحدت ما شود.

وی افزود: دفاع مقدس ما نشان داد مقاومت و پایداری می‌تواند ما را پیروز میدان کند و در این میان نقش و حضور منسجم مردم نیز نقش بی‌بدیلی داشت.

رییس موسسه خطابه امیر بیان قم یادآور شد: اگر به دنبال نابودی اسراییل و آمریکا هستیم باید روز به روز باید اتحادمان را با هم بیشتر کرده و نه جلوتر و نه عقب‌تر از رهبر معظم انقلاب بلکه پشت سر ایشان حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهر ماه به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.

در نتیجه این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی محله حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند.

برخی منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حمله به ضاحیه جنوبی بیروت با ۸ الی ۱۲ جنگنده در آن واحد انجام و از بمب های سنگرشکن ۲ هزار پوندی آمریکایی استفاده شده بود.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه هفتم مهرماه منتشر شد آسمانی شدن این مجاهد بزرگ لبنان را تایید کرد.

سید حسن نصرالله در سن ۶۴ سالگی و پس از سی و دو سال برعهده داشتن مسئولیت دبیرکلی حزب الله لبنان به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت دست یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha