قشم مناسبت ترین محل برای نشر و ترویج آرمان های امام خمینی(ره) است

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم این منطقه را مناسب ترین محل دیپلماسی برای نشر و ترویج آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، حفظ ارزش ها، ترویج فرهنگ دفاع مقدس و دروازه تمدن نوین اسلامی ایرانی دانست.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، این مطلب را عادل پیغامی در دیدار با مسئولین دبیرخانه جایزه جهانی حضرت امام خمینی(قدس سرّه) عنوان کرد.

وی از اعلام آمادگی بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس برای همکاری های مشترک با دبیرخانه جایزه جهانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: قشم به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی، راهبردی و تنوع فرهنگی و مذهبی همواره پشتیبان و سنگربان محکمی برای انقلاب اسلامی بوده است.

قشم مناسبت ترین محل برای نشر و ترویج آرمان های امام خمینی(ره) است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: در جنگ تحمیلی نیز مردم این جریزه جزو نخستین مدافعین مرزی در دفاع از کیان ایران عزیز بودند و همچون گذشته بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران عزیز شهرستان قشم استوار هستیم.

پیغامی از ایجاد کتابخانه تخصصی آثار مرتبط با حضرت امام خمینی(ره)، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای خدمت در جزیره قشم خبر داد.

وی با استقبال از برگزاری فراخوان جایزه جهانی امام خمینی(ره) اضافه کرد: منطقه آزاد قشم آماده همکاری در اجرای طرح های دبیرخانه این جایزه جهانی برای هر چه بهتر برگزار شدن این اقدام فرهنگی است.

قشم مناسبت ترین محل برای نشر و ترویج آرمان های امام خمینی(ره) است

در بخش دیگری از این دیدار محمدعلی کیانی رئیس و دبیر جایزه جهانی گزارش مفصلی از روند شکل گیری و تصویب این جایزه مطالبی ارائه داد.

همچنین محمود دامغانی، معاون بین الملل بنیاد جهانی خورشید ولایت در فضای مجازی در این دیدار بر نقش سازنده و شخصیت علمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و لزومی همراهی و همفکری تمامی صاحبنظران و دست اندرکاران فرهنگی تاکید کرد.

وی ادامه داد: بنیاد جهانی خورشید وظیفه هم اندیشی و تسهیل ارتباط و همکاری بین مراکز فرهنگی را وظیفه خود می داند و بر شناسایی و ایجاد فرصت برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در همه سطوح تاکید دارد.

جایزه جهانی امام خمینی (قدس سرّه) برجسته‌ترین جایزه انقلاب اسلامی در عرصه ملی و بین المللی است که قرار است با محوریت آثار شاخص و فاخر علمی و اقدامات و فعالیت‌های تاثیرگذار و گسترده فکری و سیاسی - اجتماعی به مؤثرترین اشخاص حقیقی و حقوقی فعال بین‌المللی اهدا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha