۱۰ کتاب نویسندگان شاهرودی در شورای اسلامی شهر معرفی شد

شاهرود - ایرنا - ۱۰ کتاب از ۶ نویسنده بومی شهرستان شاهرود در نشست علنی شورای اسلامی شهر با حضور مولفان رونمایی و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نشست شورای اسلامی شهر شاهرود روز چهارشنبه با معرفی کتاب و تجلیل از نویسندگان بومی این شهرستان همراه بود.

شهردار شاهرود در این نشست با بیان اینکه رشد و تعالی فرهنگی جامعه در کنار توسعه عمرانی شهر از جمله اولویت‌های مدیریت شهری است، گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید به ویژه در بوستان‌ها با نگاه به آثار نویسندگان بومی مورد توجه قرار دارد.

محسن احمدی مطالعه و کتابخوانی را موجب رشد فردی و در نتیجه توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست.

وی با اشاره به اینکه از کودکی تا بزرگسالی برای همه اقشار با ترویج، توسعه و حمایت مطالعه و کتابخوانی، می‌توان افرادی با آرمان‌های بلند پرورش داد، ابراز کرد: جامعه آرمانی و بافرهنگ، افراد آرمانی و فرهنگ‌دوست و اهل مطالعه و تحقیق می‌طلبد.

عضو کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر شاهرود هم در این نشست گفت: همه انسان‌ها در تلاش هستند تا نام نیک از خود به یادگار گذارند.

حمیده محبی افزود: تمامی اقدام‌های اقتصادی و عمرانی انسان برای رفاه و ماندگاری بیشتر است و از سوی دیگر آثار مکتوب و کتاب‌ها برای قرن‌ها ماندگاری صاحب اثر را رقم می‌زند.

اتوبوس سیار کتابخانه آماده راه‌اندازی است

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود هم در این نشست گفت: با پیگیری‌ها و اقدام‌های بیش از ۲ سال مدیریت شهری، اتوبوس سیار کتابخانه اهدایی شهرداری این شهر به ایستگاه طراحی و تجهیز رسیده است.

سیدابراهیم موسوی اظهار امیدواری کرد: تا هفته کتاب امسال در آبان‌ بهره‌برداری از این کتابخانه سیار برای نقاط کم برخوردار شهری و حاشیه شاهرود به سرانجام برسد.

وی از آغاز جشنواره ملی رضوی و هفتمین لیگ کتابخوانی شاهرود خبر داد و افزود: آرزوی دیرینه مردم این شهر برای ساخت کتابخانه عمومی در خیابان شهید صدوقی جایگزین کتابخانه قدیمی در این مکان با همت خیران در حال پیگیری است.

 ۱۰ کتاب نویسندگان شاهرودی در شورای اسلامی شهر معرفی شد

نویسندگان بومی شاهرود هم در این نشست حمایت بیشتر از آثار مکتوب توسط مسوولان، علاقه‌مندان و خیران را برای این دست آثار فرهنگی خواستار شدند.

نویسنده کتاب کودک «قان قان سواری» گفت: این کتاب به رخدادهای سفر یک دختربچه به حرم امام هشتم(ع) به زبان کودکانه پرداخته است.

مرتضی عرب‌حجی افزود: کتاب «آغاگل» هم داستانی عاشقانه و روایتی برای بزرگسالان است که رخدادهای سال‌های دور از ۱۲۹۰ شمسی تا دوران دفاع مقدس و سال های کنونی را بین یک پدر و فرزند روایت می‌کند.

وی ادامه داد: داستان این کتاب از همنشینی پدر و پسر می گوید که پدر در دفاع مقدس به شهادت می رسد و پسر در دامان منافقان گرفتار می‌شود.

عرب‌حجی ابراز کرد: سرگذشت شهیدان ترور از خانواده علی آبادی شامل پدر، فرزند و همسر، بخش دیگری از این کتاب را دربرمی‌گیرد.

نویسنده سه کتاب کودک معرفی شده در این نشست هم گفت: کتاب «کاش یکی با من بازی کند» درباره تفاوت‌های فردی کودک، کتاب «گرانبهاترین گنج ارزش‌های معنوی خانواده» و کتاب «پیت قورباغه مغرور» بر آموزش فردی کودک تمرکز دارند.

اکرم عرب، آموزش و انتقال مفاهیم به کودکان به زبان کودکانه و با شخصیت پردازی‌های مورد علاقه آنان به ویژه شخصیت‌های کارتونی و حیوانات را اثرگذارتر برشمرد.

محمدحسن امینی‌مقدم نویسنده کتاب «طعنه‌هایی با طعم آگاهی» نیز در این نشست گفت: این کتاب روایتی انتقادی اجتماعی از زندگانی امروزی است.

علی‌اکبر خواجه‌مظفری در کتابی با عنوان «دامن‌های دنباله‌دار» به بررسی مساله تاریخی حجاب در جوامع غربی و ایران پرداخته است.

مهدی بانی نویسنده کتاب «در قلعه» نگاهی تاریخی و پژوهشی میدانی به آداب و رسوم محرم در روستای زادگاهش(کلای دامغان) دارد و مطالبی در این زمینه را به رشته تحریر در آورده است.

نویسنده کتاب «آسمان چشم او» و «کتاب سال شعر بابان ۱۱» شاعر و هنرمند مدرس پیانو در این نشست گفت: شعرهای این کتاب‌ها تاثیرگرفته از شاعران ژاپنی و شعر احمد شاملو است.

الهه بنار افزود: این کتاب‌ها اشعار عاشقانه و عارفانه‌ای در خود دارد که امیدوارم برای نسل جوان ایران مورد توجه قرار گیرد و به چاپ های بعدی هم برسد.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی و مستقل با مجموع مساحت ۱۹ هزار و ۴۰۳ متر مربع و زیربنای ۶ هزار و ۹۴۰ متر مربع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha