۱۰ هزار فرصت شغلی جدید برای گلستان در سامانه رصد ثبت شد
نوغانداری در گلستان

گرگان- ایرنا- دبیر کارگروه اشتغال گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۳۶ فرصت شغلی جدید توسط دستگاه‌های مرتبط با اشتغال استان در سامانه رصد ثبت شد که معادل ۴۳.۴۵ درصد از تعهد است.

به گزارش ایرنا، حسینعلی خواجه مظفری روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال استان خواستار همکاری بیش از گذشته مسوولان دستگاه های مرتبط استانی درایجاد و نظارت بر فرصت‌های شغلی در راستای افزایش مشارکت اقتصادی استان و کاهش نرخ بیکاری شد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان، گفت: در سال مالی گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال وام ارزان قیمت در حوزه مشاغل خانگی به این استان تزریق شد.

دبیر کارگروه اشتغال گلستان ادامه داد: امسال هم هزار و ۷۴۹ نفر برای استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی در استان، اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند که تاکنون هزار و ۵۳۸ مجوز صادر شده است.

خواجه‌مظفری افزود: امسال پرداخت هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی گلستان مصوب شده که ۸۲۷ طرح برای پرداخت وام به مبلغ ۶۳۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی و تاکنون ۳۷ طرح موفق به دریافت ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار شدند.

۱۰ هزار فرصت شغلی جدید در گلستان در سامانه رصد ثبت شد

خواجه مظفری یادآور شد: پرداخت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی، به شرکت‌های پشتیبان به خاطر کم بودن انحراف و پایداری اشتغالزایی ، سیاست اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

وی گزارشی از ثبت ۲ هزار و ۸۹۵ نفر در سامانه جستجوی شغل که شامل هزار و ۶۶۱ نفر از طریق دفاتر کاریابی و هزار و ۲۳۴ نفر به صورت آزاد و تحقق هزار و ۳۳۳ ایجاد فرصت‌های شغلی معادل ۳۷.۱ درصد از ۳ هزار و۵۹۳ نفر تعهد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی طی سال جاری در استان ارایه داد.

دبیرکارگروه اشتغال گلستان در خصوص نرخ های بیکاری و مشارکت اقتصادی در گلستان گفت: براساس آمار ارایه در فصل بهار امسال، نرخ مشارکت اقتصادی از ۳۹.۵ درصد بهار سال قبل به ۴۰.۲ درصد در بهار امسال رسیده (میانگین کشوری نرخ مشارکت اقتصادی ۴۱.۲ درصد) و علاوه بر این، نرخ بیکاری استان هم از ۹.۲ درصد بهار سال قبل به ۷.۸ درصد در بهار امسال کاهش یافته و به میانگین کشوری ۷.۷ درصد نزدیک شده است.

استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۷ درصد آن روستانشین هستند و اقتصاد اصلی آن‌ها بر پایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha