تخصیص ۱۰ همت اعتبار برای جبران نقدینگی داروخانه‌ها

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیشترین وقتم را برای کمبود نقدینگی گذاشتم و پس از جلسات متعددی که با مسئولان اقتصادی دولت داشتم، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای جبران نقدینگی داروخانه‌ها تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد رضا ظفرقندی روز چهارشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی ایران فارما در مصلی امام خمینی افزود: قرار است نیازهای ارزی را با کمک بانک مرکزی و با ارایه تسهیلات برای جبران نقدینگی پرداخت کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت علمی در صنعت دارویی کشور و اینکه این عرصه جزو مفاخر ایران به شمار می‌رود، اظهار داشت: هم افزایی و تولید بهتر و باکیفیت تر در عرصه دارو ضروری است.

ظفرقندی تاکید کرد: باید نیازهای کشور و صادرات دارو به حد قابل قبولی برسد و در این راستا آنچه در عرصه خودکفایی واقعی، مورد نیاز است، تامین مواداولیه دارویی در داخل کشور است.

وزیر بهداشت خودکفایی در تامین مواد اولیه دارویی را نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی دانست و گفت: زیبنده کشورما نیست که مردم از کمبود و یا بحران دارو رنج ببرند.

وی ادامه داد: باید با سرمایه گذاری، تولید علم، وارد کردن تکنولوژی و زحمت کشیدن برای ساخت دارو تلاش کنیم و انتظار ما آن است که این کار با انجام وظایف وزارت بهداشت و تلاش صاحبان صنایع دارویی محقق شود.

ظفرقندی تاکید کرد: باید بر اساس قانون برنامه هفتم در حوزه دارو سالی یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

وی با یادآوری این نکته که علم داروسازی روز به روز در حال گسترش است، داروهای باتیک و شیمیایی را از جمله داروهای جدید در صنعت دارویی دانست و افزود: ما باید در مرزهای علمی دارویی دنیا حرکت کنیم .

حضور بیش از ۷۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران فارما

نهمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران‌فارما) روز چهارشنبه با حضور دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیران صنعت دارویی، در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه که تا 13 مهرماه برپاست، ۴۱۴ شرکت ایرانی و ۳۲۳ شرکت خارجی از ۲۵ کشور آخرین تولیدات و دستاوردهای دارویی خود را عرضه می کنند.

شعار امسال نمایشگاه نیز «همه بازیگران صنعت دارو زیر یک سقف» در راستای وفاق ملی انتخاب شده است؛ حضور سفرا در نمایشگاه ایران فارما با هدف توسعه همکاری با کشورهای دیگر و توسعه صادرات دارو صورت گرفته است.

در حاشیه این نمایشگاه نشست های تخصصی و علمی با حضور دانشجویان رشته های مرتبط با صنایع دارویی و شرکت های دانش بنیان با هدف تبادل نظر در این عرصه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha