دستگیری اعضای ۳۴ باند سارقان حرفه‌ای در خراسان جنوبی

 بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون اعضای ۳۴ باند سارقان حرفه‌ای در استان شناسایی و دستگیر شدند همچنین در مجموع ۵۴ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسن شجاعی نسب روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته انتظامی افزود: از ابتدای امسال تاکنون وقوع سرقت در استان ۱۶ درصد کاهش داشته که حاصل اقدامات متعدد در حوزه مقابله‌ای بوده است.

وی گفت: از ابتدای امسال چند باند سارقان احشام را دستگیر کرده‌ایم و موضوع کنترل سارقان سابقه دار با پابند الکترونیکی در استان شروع شده که این اقدام نیز در کاهش سرقت اثر داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی تصریح کرد: سرقت خشن، مسلحانه و به عنف در استان نداشته‌ایم و بیشتر سرقت‌ها از نوع خُرد بوده است که در این رابطه هزار و ۵۱۲ نفر سارق از ابتدای امسال دستگیر شده‌اند که بخشی زیادی از آنان سابقه دار هستند.

وی افزود: هیچ سارق غیربومی از ابتدای امسال نداشتیم در حالی که این افراد سال‌های گذشته سرقت‌های خشن انجام می‌دادند.

سردار شجاعی نسب گفت: در مرحله اول ۶۰ پابند الکترونیکی و مرحله دوم ۱۲۰ پابند را نصب می‌کنیم اما اکنون برای ۳۰ مورد الکترونیکی نصب شده است.

وی به اقدامات مقابله با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: ارزش پرونده‌های جرایم اقتصادی در استان از جمله پولشویی، اختلاس، ارتشا و احتکار از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: طرح‌های مقابله با قاچاق کالا توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی استان با جدیت اجرا شده که در این رابطه ۲ هزار و ۲۶۲ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق همچنین هزار و ۹۸۲ خودرو شوتی توقیف شد و هزار و ۸۸۵ نفر متهم دستگیر شده‌اند که ارزش پرونده‌های کالای قاچاق بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: بیش از سه میلیون لیتر سوخت قاچاق از ابتدای امسال با تلاش ماموران پلیس کشف شده است.

سردار شجاعی نسب همچنین با اشاره به کاهش تصادفات جاده ای در استان گفت: با وجود تردد ۳۷ میلیون و ۶۵۹ هزار خودرو از ابتدای امسال تاکنون که هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته اما تعداد جانباختگان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۱ نفر و امسال ۱۶ نفر در تصادفات درون شهری فوتی داشتیم که کاهش ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد و در تصادفات جاده‌ای نیز با کاهش ۲۵ درصدی کشته‌ها مواجه هستیم به طوری که از ۱۸۲ نفر در ۶ ماه نخست سال گذشته به ۱۳۴ نفر در مدت مشابه امسال رسیده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تصادفات و تلفات جاده‌ای از دغدغه‌های مهم استان است گفت: اقدامات همه جانبه‌ای در این حوزه انجام شد و با اعمال قانون ۶۸۹ هزار و ۵۰۹ راننده متخلف بیش از ۱۰ هزار خودرو توقیف فیزیکی، ۱۲ هزار و ۴۸۶ خودرو با سرعت بحرانی توقیف سیستمی شدند.

وی با اشاره به اینکه آزمایش سلامت خودروهای عمومی نیز دنبال شده است ادامه داد: تمرکز در اعمال قانون برای رانندگی‌های خطرناک، آلودگی صوتی، تخلفات حادثه ساز و خودروهای مزاحم بوده است.

سردار شجاعی نسب همچنین گفت: امسال بیش از ۴۲ هزار جلد گذرنامه صادر شده که بیش از ۲۰ هزار فقره گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۱۸۰ نفر به مرکز مشاوره آرامش و مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها مراجعه کردند که ۷۷ درصد پرونده‌های ارجاعی با تلاش مشاوران پلیس به مصالحه ختم شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: در این مدت طرح‌های مقابله‌ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده به اجرا درآمده که در این مدت حدود ۹ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال بیش از سه هزار و ۸۷۹ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند و ۶۱۷ دستگاه خودرو در این رابطه توقیف شده است.

سردار شجاعی نسب در ادامه با بیان اینکه ۳۶ درصد جرائم سایبری در فضای مجازی افزایش داشته است گفت: ۴۶ درصد کلاهبرداری رایانه‌ای، ۳۴ درصد برداشت اینترنتی غیر مجاز، ۱۲ درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب، چهار درصد جرائم علیه صحت و تمامیت داده‌ها و چهار درصد مزاحمت اینترنتی و سایر جرائم بوده است.

وی اظهار کرد: مجموعه انتظامی خدمت به مردم را افتخار دانسته و امید است با همکاری مردم و نهادها و سازمان‌ها بتوانیم با افزایش خدمات رسانی و به نمایش گذاشتن یک پلیس در تراز انقلاب اسلامی رضایت شهروندان را فراهم کنیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مرزهای شرقی همواره مورد تهدید است و ضرورت پایش وجود دارد اما تهدید خاصی در استان نداریم و از امنیت پایدار به خاطر تلاش شبانه روزی مرزداران و تجهیزات مستقر برخورداریم.

وی تصریح کرد: با قدرت در مرزها حاضر هستیم و مرز خراسان جنوبی از مرزهای امن کشور است.

سردار شجاعی نسب گفت: کمترین تردد غیرمجاز در مرز خراسان جنوبی را داریم اما پایش‌ها برای خروج و ورود غیر قانونی انجام می‌شود.

وی افزود: ۲۰ درصد افزایش طرد اتباع بیگانه از ابتدای امسال را داشته ایم و پلیس بر تعهد خود استوار است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماموریت پلیس از مرز تا عمق کشور گسترده است گفت: هفته بزرگداشت انتظامی از ۱۳ مهر با شعار "پلیس هوشمند، مردم قانون مدار" تا ۱۹ مهر است.

وی عنوان کرد: شرکت در نماز جمعه، ارتباط مستقیم فرماندهان با مردم، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، عطرافشانی مزار شهدا، اهدای خون، برپایی چادر سلامت و اجرای طرح ویزیت رایگان پزشکی و دندانپزشکی از جمله برنامه‌های هفته انتظامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha