اندونزی درباره گسترش تنش در غرب آسیا ابراز نگرانی کرد

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه اندونزی از همه طرف‌ها در منطقه غرب آسیا خواست درگیری‌های منطقه‌ای را متوقف کرده و از تشدید آن جلوگیری کنند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای خبری روزنامه جاکارتا پست، وزارت امور خارجه اندونزی اعلام کرد از همه طرف‌ها در غرب آسیا می‌خواهد تشدید درگیری‌ها در این منطقه‌ را پس از پاسخ موشکی ایران به (رژیم) اسرائیل متوقف کنند.

رولیانسیا روی سومیرات، سخنگوی این وزارتخانه صبح چهارشنبه در بیانیه ای گفت: اندونزی نگران احتمال وقوع یک جنگ در مقیاس بزرگتر در منطقه است.

وی افزود: این کشور از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد تا جلسه‌ای را برای بررسی آخرین تحولات غرب آسیا و تصمیم‌گیری برای کاهش تنش‌ها در منطقه برگزار کند.

جاکارتا پست نوشت: تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که ایران ۲۰۰ موشک به سمت (رژیم) اسرائیل شلیک کرد که بیشتر آنها سه پایگاه نظامی را در اطراف تل آویو و مناطق دیگر هدف قرار دادند.

ایران گفت پرتاب موشک در پاسخ به ترور رهبران حزب الله توسط (رژیم) اسرائیل بوده است. این حمله در حالی صورت گرفت که اسرائیل اعلام کرد در حال تهاجم زمینی علیه این گروه در لبنان است.

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشور ایران، دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، هلند و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

جمهوری اسلامی ایران با وجود توانایی در ضربه زدن به اهداف غیرنظامی با اثبات پایبندی همیشگی خود به اصول انسانی و قوانین بین‌المللی و برخلاف اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و اردوگاه‌های غیرنظامی، در پاسخ موشکی شب گذشته خود تنها مراکز امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha