۸۳ خانواده شهید اهل سنت کرمانشاه تجلیل شدند

کرمانشاه- ایرنا- مراسم تجلیل از ۸۳ خانواده شهید اهل سنت شهر کرمانشاه شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان در مسجد جامع امام شافعی شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در این مراسم، گفت: اقتدار و امنیت امروز نظام مرهون خون شهدا است و ما باید قدردان خانواده‌های آن‌ها باشیم.

ماموستا عبدالرحمن مرادی با اشاره به تقدیم ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه، افزود: یک‌هزار و ۴۶۲ شهید اهل سنت در استان به نظام و انقلاب تقدیم شده که از این تعداد ۸۳ شهید مختص شهر کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: شهادت پایان زندگی نیست و طبق آیه صریح قرآن آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگار از رزق و روزی بهره‌مند هستند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: شهدا مقام بسیار بالایی نزد پروردگار دارند و خداوند مقام بالایی به شهدا عطا می‌کند، به گونه‌ای که بهترین درخواست مؤمن از خداوند، فیض شهادت است.

ماموستا مرادی افزود: خدا را برای این اتحاد، همدلی و برادری میان همه ادیان و مذاهب شاکر هستیم.

۸۳ خانواده شهید اهل سنت کرمانشاه تجلیل شدند

وی تصریح کرد: مسجد جامع امام شافعی یکی از نمادهای وحدت عملی در شهر کرمانشاه است و در این میان برادران اهل سنت در همه مناسبت‌های انقلابی پیش‌قدم هستند.

وی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیست‌ها به لبنان، بیان کرد: شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان را تبریک می‌گوییم و دشمنان بدانند راه حزب‌الله در سایه وحدت امت اسلامی ادامه دارد.

ماموستا مرادی در ادامه از نیروهای مسلح برای انجام عملیات وعده صادق ۲ که مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، جنگ تحمیلی با اشغال شهر قصرشیرین در ۳۱ شهریور سال ۵۹ از استان کرمانشاه آغاز و با عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال ۶۷ در این استان به پایان رسید.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

در این استان هشت یادمان دوران دفاع مقدس شامل یادمان بین المللی مرصاد، بازی دراز، شهید بهشتی قصرشیرین، مطلع الفجر گیلانغرب، شهدای ۲۶ مرداد پاوه، بانه‌دار شیخ صله ثلاث باباجانی، شهید شیرودی و یادمان پادگان ابوذر وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha