۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85616213
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشف و وصول ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی در گیلان

رشت - ایرنا - سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان از کشف و وصول ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی در نیمه نخست امسال از ۲ هزار و ۵۰۰ مودی که کتمان آنها قطعی شده بود، خبر داد.

صیاد زمردی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بر اهمیت مبارزه با فرار مالیاتی در راستای برقراری عدالت در جامعه تاکید کرد و گفت: تشکیل اداره بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی گامی مهم در این زمینه بوده و طی مدتی که از آغاز به کار آن می گذرد، می‌توان اثرات مثبت این اقدامات را در این حوزه مشاهده کرد.

وی اظهار کرد: امسال بیش از ۴۵۰ نفر از مودیانی که براساس قانون موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان بودند و از انجام آن سر باز می‌زدند به سازمان‌امور مالیاتی کشور معرفی شدند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از برخورداری از تسهیلات و معافیت‌های قانونی از سوی سازمان در مورد آنها اعمال شود.

این مسئول اضافه کرد: گزارش های واصله از سامانه‌های سوت زنی با دقت مورد بررسی قرار گرفت و پس از بازرسی های متعدد برای بررسی صحت گزارش ها در نهایت این امر منجر به مطالبه مالیات از این مودیان شده است.

زمردی گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به بخش سوت زنی در پورتال سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس intamedia.ir یا تماس با شماره ۱۵۲۶ نسبت به گزارش فرار مالیاتی یا سایر اقدامات خلاف قانون در حوزه مالیات اقدام کنند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان بر اهمیت انجام تکالیف فعالان اقتصادی در چارچوب قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان تاکید کرد و افزود: به منظور تکریم ارباب رجوع و تسهیل در اجرای این قانون با هماهنگی های صورت گرفته نمایندگان برخی از شرکت‌های معتمد از تاریخ ۹ مهر در محل این اداره‌ کل (واقع در میدان فرهنگ) مستقر شده و آماده ارائه مشاوره و خدمات در خصوص صدور صورتحساب الکترونیک هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha