به گزارش خبرنگار ایرنا عطاء اکبری روز پنجشنبه در جلسه زمانبندی برای تکمیل طرحهای راهسازی شمال سیستان و بلوچستان با پیمانکاران و مشاوران آنها افزود: این اداره کل در ادامه تلاش برای تکمیل شبکه بزرگراهی استان در چند ماه پیش رو قصد دارد پروژه های مهمی نظیر بزرگراه های زاهدان - زابل و زابل - زهک را بطور کامل و همچنین ۲۵ کیلومتر از بزرگراه زاهدان - بیرجند و تقاطع غیر همسطح عطاء محمد - میلک را به پایان برساند.
وی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه زیرساختهای توسعه یافته حمل و نقل هم از نظر صرفهجویی در زمان و سوخت و هم از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جادهای بسیار حائز اهمیت است و همواره از مطالبات و خواستههای اصلی شهروندان بوده در طی چند سال گذشته برنامهریزی دقیقی در راستای توسعه بزرگراهی استان توسط این اداره کل انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برنامه این ادارهکل توسعه بزرگراهی تمامی راههای شریانی استان در محدوده شهرهای زیر پوشش است، تصریح کرد: انتظار میرود با اقدامات صورت گرفته و تلاشهای طاقت فرسای این ادارهکل در ۲ تا ۳ ماه آینده شاهد بهرهبرداری از پروژههای مذکور در کنار انبوهی از سایر پروژه هها تا پایان سال باشیم.
وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که سیستان و بلوچستان به عنوان استان مرزی میتواند نقش غیرقابل انکاری در توسعه مبادلات اقتصادی، تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد بویژه با توجه به قرابتهای جغرافیایی، فرهنگی، مذهبی و زبانی با کشورهای پاکستان و افغانستان بهره برداری از طرح های توسعه بزرگراهی بسیار حیاتی است.
به گزارش ایرنا در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در تمامی راههای ارتباطی زیر پوشش ادارهکل راه و شهرسازی شمال استان نظیر خاش- سراوان، اسکل آباد- گوهر کوه - بزمان، زاهدان- بم، زاهدان-- میرجاوه و زابل- زهک، زابل- زاهدان و زاهدان- بیرجند و تقاطع غیر هم سطح عطاء محمد زهک با وجود بدهی کلان مالی و شرایط نا مطلوب آب و هوایی متاثر از طوفان های شدید گرد و خاک و گرمای هوا مشغول فعالیت هستند.
نظر شما