۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85616440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی برداشت ۲ برابری لوبیا از مزارع پیشرو کشاورزی در لرستان

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میانگین تولید لوبیا در هر هکتار مزارع استان ۲.۷ تن است که پیش بینی می شود این میزان در برخی مزارع پیشروی شهرستان ازنا با افزایش حدود ۲ برابری به پنج تن برسد.

به گزارش ایرنا سید عماد شاهرخی روز پنجشنبه در بازدید از مزارع پیشروی کشت لوبیا در ازنا افزود: میزان بذر در اراضی این شهرستان از ۳۵۰کیلوگرم در هکتار به ۱۸۰ کیلوگرم کاهش یافت و برای هر هکتار ۲۵۰ میلیون ریال صرفه جویی شد.

وی ادامه داد: علاوه بر صرفه جویی در مصرف بذر، روش های نوین و قطره ای مصرف آبیاری اجرا و در مصرف آب ۵۰ درصد صرفه جویی شد اما با این وجود پیش بینی برداشت حدود ۲ برابر سال قبل است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: یکی از برنامه های مهم سازمان جهاد کشاورزی لرستان یکپارچه سازی و کشت مکانیزه است که موجب کاهش مصرف بذر، صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش تولید خواهد شد.

شاهرخی با تاکید بر مشارکت جدی بهره برداران و رعایت نکات فنی برای توسعه کشاورزی تصریح کرد: کشاورزان فعال یکپارچه سازی، کشت مکانیزه، مبارزه با آفات، کاهش مصرف بذر و مصرف سم را رعایت کنند چراکه به اقتصاد کشاورزی و تولید بیشتر استان کمک می کند.

وی افزود: سطح زیر کشت لوبیا در لرستان ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار و ۵۰ درصد محصول مربوط به شهرستان ازنا است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha