۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85616512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خرید تضمینی گندم در کردستان همچنان ادامه دارد

۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85616512
خرید تضمینی گندم در کردستان همچنان ادامه دارد

سنندج- ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: خرید تضمینی گندم در این استان از ۱۰ تیرماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و آهنگ خرید این محصول به ۱۲۷ تن در روز رسیده است.

جمال صالحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عملیات خرید تضمینی گندم در استان تا پایان مهر امسال ادامه دارد؛ اظهار کرد: در حال حاضر امکان خرید تضمینی گندم در مراکز دولتی ، سیلوهای شهرستان های سنندج ، سقز ، بیجار ، کامیاران و انبار کالاهای اساسی قروه فراهم است.

وی ادامه داد: در اواسط فصل برداشت گندم در استان آهنگ خرید روزانه این محصول ۳۰ هزار تن در روز بود و اکنون که عملیات برداشت تمام شده ولی خرید همچنان ادامه دارد آهنگ خرید به ۱۲۷ تن رسیده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تا ۱۱ مهر سال جاری یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۲۹ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

صالحی ادامه داد: ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان بیش از ۲۰۸ هزار میلیارد ریال است که تاکنون از این میزان افزون بر ۱۱۸ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی بیان کرد: میزان حمل گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به ۹ استان کشور شامل تهران ، البرز ،اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد، بوشهر ۴۸۰ هزار و ۹۲۵ تن است که از این میزان ۴۳۷ هزار و ۳۶۷ تن آن به صورت زمینی و ۴۳ هزار و ۵۵۹ تن آن به صورت ریلی حمل شده است.

در ارتباط با تولید و خرید گندم در کردستان بیشتر بخوانید:

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳؛ ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم دراین سال زراعی درکردستان در نظر گرفته شده بود و هم اکنون در تعدادی از آنها خرید همچنان استمرار دارد.

پیش بینی شده است امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود که تاکنون ۹۸ درصد آن محقق شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha