جهش علمی کشور در دستور کار بنیاد ملی نخبگان قرار دارد

اصفهان-ایرنا- قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: نگاه ویژه‌ به حرکت و جهش علمی کشور در دستور کار این بنیاد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سعید خدایگان روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس بنیاد نخبگان استان اصفهان افزود: مساله‌محوری و مقاله‌محوری از چالش‌هایی است که باید هم‌راستا با پیشرفت جهانی، به حل مسائل بومی و اولویت‌دار کشور بپردازد که در این زمینه توجه به ابزار نوین مثل هوش مصنوعی و سایر علوم همگرا ضرورت دارد.

وی گفت: بنیاد باید بیش از پیش بدنبال ایجاد فضای اثرگذار برای نخبگان باشد بخصوص‌اینکه در سال های اخیر در این زمینه دچار افت شده بودیم که این مساله نیاز به توجه ویژه‌ دارد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: برنامه‌های این بنیاد با رویکرد تحولگرا و با مشورت خود نخبگان مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی افزود: مشارکت با نخبگان و استعدادهای برتر را در قالب تشکیل شورای راهبری پیگیری می‌کنیم و با تدوین سیاست‌های کلان، برنامه‌ریزی و در راستای اصلاح روندها و تصریح فرایندهای اجرایی طرح‌های بنیاد، گام برمی‌داریم.

خدایگان با بیان ضرورت حفظ دستاوردهای بیست ساله بنیاد و تصریح روندها گفت: وضعیت معیشت، مسکن و شغل از موارد مهم در حفظ نخبگان است و طرح مسکن آنها از طریق شخص رئیس بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری است.

وی بنیاد نخبگان اصفهان را در پیگیری امور نخبگانی پیشرو توصیف کرد و گفت: اصفهان با طرح‌های خلاقانه و پررونق بسیاری را اجرایی کرده است که انتظار می‌رود روند روبه‌رشد بنیاد نخبگان در استان همچون گذشته ادامه یابد.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان نیز در این آیین گفت: همیشه شناخت ظرفیت نخبگانی و اینکه چه کسی نخبه است جزو پرسش‌های مهم قشر تحصیل کرده بوده و بر همین اساس بنیاد نخبگان تشکیل شده است .

ساره گلی افزود: تجربه ثابت کرده است که جامعه نخبگان بشدت سیال و در حال تغییر است و ما نیز نیاز به تغییر داریم تا بتوانیم پاسخگوی مشکلات قشر نخبه باشیم.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان اضافه کرد: مبانی شناختی و رفتاری نخبگان نیاز به متدهای خاص دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه حسین ربانی رییس سابق بنیاد نخبگان اصفهان نیز در این نشست گفت: ساختار بنیاد نخبگان کمتر مورد توجه قرار گرفته و اعتبارات کمی در اختیار این نهاد گذاشته شده است.

وی افزود: بسیاری از ظرفیت‌های استانی مورد توجه قرار نگرفته و بسیاری از تصمیمات و اعتبارات از عهده استان ها خارج است و این در حالیست که بنیاد نخبگان اصفهان بعد از تهران در جایگاه دوم قرار دارد اما اعتبارات آن بسیار محدود و با فاصله زیاد از تهران است.

به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور سرآمدان علمی، مدیران استان و اساتید ذانشگاه همراه بود از زحمات حسین ربانی تقدیر و ساره گلی بعنوان رئیس جدید بنیاد نخبگان استان اصفهان معرفی شد.

وی که پیش از این استادیار دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است، از سوی حسین افشین معاون رئیس‌ جمهور بعنوان رئیس بنیاد ملی نخبگان اصفهان منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha