۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85616618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار شهدای غزه به ۴۱ هزار و ۷۸۸ نفر رسید

۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85616618
شمار شهدای غزه به ۴۱ هزار و ۷۸۸ نفر رسید

تهران- ایرنا- وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای این باریکه از ابتدای آغاز جنگ علیه این منطقه توسط رژیم صهیونیستی به ۴۱ هزار و ۷۸۸ نفر خبر داد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۹ کشتار علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه شدند که منجر به شهادت ۹۹ نفر و زخمی شدن ۱۶۵ نفر دیگر شد.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۴۱ هزار و ۷۸۸ نفر و تعداد زخمی‌ها نیز به ۹۶ هزار و ۷۹۴ نفر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی یک اسیر آزاده فلسطینی به نام «عبدالعزیز صالحه» که به غزه تبعید شده بود، به شهادت رساند.

در بمباران ۲ خانه فلسطینیان در اردوگاه النصیرات نیز ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های این باریکه به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از گذشت نزدیک به یک سال، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha