۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85616624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید آمریکا و کره‌جنوبی بر اتحاد آهنین

۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85616624
تاکید آمریکا و کره‌جنوبی بر اتحاد آهنین

تهران- ایرنا- نمایندگان سئول و واشنگتن در آیینی به مناسبت روز ملی و روز نیروهای مسلح کره‌جنوبی در آمریکا، با تاکید بر اتحاد آهنین و تغییرناپذیر میان دو کشور از گسترش همکاری‌های امنیتی و اقتصادی در مواجهه با چالش‌های جهانی و منطقه‌ای سخن گفتند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، چو هیون‌دونگ سفیر کره‌جنوبی در واشنگتن اظهار داشت: آینده اتحاد میان دو کشور بر سه رکن همکاری اقتصادی پررونق، همکاری امنیتی قوی و پیوندهای مردمی استوار است.

وی افزود: همکاری‌های کره‌جنوبی و آمریکا به یک اتحاد مبتنی بر هسته‌ای باید ارتقا پیدا کند.

چو با اشاره به بیانیه واشنگتن که میان روسای جمهور کره‌جنوبی و آمریکا به امضا رسید، تصریح کرد: هدف این بیانیه تقویت اعتبار چتر هسته‌ای آمریکا بود و منجر به تاسیس گروه مشاوره هسته‌ای بین دو کشور شد.

دان بایر نماینده کنگره آمریکا هم در این آیین بر اهمیت همکاری‌های میان دو کشور در مقابله با چالش‌های مشترک تاکید کرد و افزود: ما به شکلی بی‌سابقه شریک هستیم.

وی همچنین به اهمیت حضور شرکت‌های کره‌ای و استفاده از نیروی کار متخصص این کشور در آمریکا اشاره کرد و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سئول در صنایع کشتی‌سازی را برای رفع نیازهای واشنگتن خواستار شد.

جان باس معاون وزارت امور خارجه آمریکا نیز از روابط دفاعی بین دو کشور به عنوان «آهنین» و «ثابت‌قدم» یاد کرد و افزود: این اتحاد به عنوان سپری در برابر تهدیدهای دیکتاتورها و استبداد در منطقه و جهان عمل می‌کند.

وی همچنین به رشد تبادلات فرهنگی و پیوندهای مردمی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد از محتوای جهانی نتفلیکس اکنون متعلق به کره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha