۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85438695
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت همکاری‌های امنیتی و بازدارندگی هسته‌ای؛ محور نشست کره جنوبی و آمریکا

تهران- ایرنا- وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد که نشست آتی مسئولان نظامی این کشور و آمریکا به تقویت همکاری‌های امنیتی و بازدارندگی هسته‌ای در مقابل تهدیدات هسته‌ای و بالستیک کره شمالی ، اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره‌جنوبی امروز (دوشنبه ۲۰ فرودین) در یک بیانیه اعلام کرد که مقامات نظامی سئول و واشنگتن قرار است که روز پنجشنبه (۲۳ فروردین) قیل از نشست گروه مشورتی هسته‌ای (NCG) در ماه ژوئن، نشست دو جانبه برگزار کند.

این وزارت‌خانه با بیان اینکه این نشست در واشنگتن برگزار خواهد شد، افزود:‌ این گفت‌وگوها به عنوان بخشی از هماهنگی برای سومین نشست آتی گروه مشورتی هسته‌ای محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود در این نشست دستورالعمل‌هایی در مورد به اشتراک‌گذاری اطلاعات، روش‌های مشاوره برای یک بحران هسته‌ای و راه‌اندازی یک کانال ارتباطی در سطح بالا در زمان واقعی، مطرح شود.

گروه یادشده اولین بار در آوریل سال گذشته برای گفت‌وگو و بحث در مورد مسائل هسته‌ای، برنامه‌ریزی راهبردی و تشدید بازدارندگی در برابر تهدیدهای کره‌شمالی، تشکیل و قرار شد هر سه ماه یک بار به رهبری معاونان وزیر دفاع دو طرف تشکیل جلسه دهد. نتایج این دیدارها به رؤسای جمهور مربوطه گزارش خواهد شد.

چو چانگ رائه معاون وزیر دفاع کره‌جنوبی در همین راستا اظهار داشت: جهت کلی بازدارندگی گسترده سئول و واشنگتن در این نشست مورد بحث فرار خواهد گرفت ولی جزئیات این موضوع در نشست آتی نشست گروه مشورتی هسته‌ای بررسی خواهد گرفت.

وی به بازدارندگی گسترده آمریکا به استفاده از طیف کامل توانایی‌های نظامی خود، از جمله جنگ افزار هسته‌ای، برای دفاع متحدان خود اشاره کرد.

چو همچنین تاکید کرد در نشست روز جمعه با ویپین نارنگ همتای آمریکایی خود در رابطه با تلاش‌های مشترک در حال انجام، گفت‌وگو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی در همین راستا اظهار داشت: طرفین قصد دارند در رابطه با پیشبرد توافقات سران دفاعی آمریکا وکره‌جنوبی مبنی برای افزایش بازدارندگی پیونگ‌یانگ، مدرن‌سازی قابلیت‌های ائتلاف گفت‌وگو داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha