حمایت ویژه ستاد اجرایی فرمان امام از بیماران سرطانی و محرومان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - مسوول دفتر ستاد اجرایی فرمان امام در استان کرمانشاه از اجرای طرح‌های حمایتی ویژه برای بیماران سرطانی و محرومان منطقه خبر داد و گفت: این ستاد با اقدامات گسترده در حوزه بهداشت، درمان، اشتغال و معیشت به دنبال بهبود شرایط زندگی افراد کم‌برخوردار است.

میثم کلهری امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران به برنامه‌های حمایتی این ستاد در مناطق کم‌برخوردار استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات کلیدی ما حمایت ویژه از بیماران سرطانی است.

وی افزود: بیماران سرطانی که در دهک‌های اول تا پنجم قرار دارند، به‌صورت رایگان برای دریافت خدمات درمانی به تهران اعزام می‌شوند و در حال حاضر ظرفیت اعزام جهت دریافت خدمات وجود دارد.

کلهری همچنین از حمایت ستاد اجرایی از زوج‌های نابارور مناطق محروم خبر داد و گفت: در این راستا از سال گذشته تاکنون ۱۵۰ فقره تسهیلات کم‌بهره به مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان در اختیار زوج‌های نابارور مناطق کم برخوردار استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی افزود: این زوج‌ها از طریق دانشگاه علوم پزشکی برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی در ادامه به اجرای طرح "لبخند مادری" برای حمایت از فرزندآوری اشاره کرد و گفت: این طرح شامل خانواده‌هایی است که سه فرزند دارند یا والدین دارای فرزندان سه‌قلو هستند و همچنین خانواده‌هایی که والدین آنها دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری هستند. از ابتدای امسال نیز ۳۰۰ بسته حمایتی شامل ۴۰ قلم کالای مورد نیاز برای نوزادان به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه اهدا شد.

کلهری به طرح دیگری در راستای حمایت از دانش‌آموزان کنکوری مناطق محروم اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ دانش‌آموز کنکوری که خانواده‌های آنها در دهک‌های درآمدی پایین قرار دارند، مورد حمایت ستاد قرار گرفته‌اند و تاکنون حدود سه میلیارد تومان برای ارائه بسته‌های کمک‌آموزشی یا حمایت از حضور آنها در کلاس‌های کنکور هزینه شده است.

حمایت ویژه ستاد اجرایی فرمان امام از بیماران سرطانی و محرومان کرمانشاه

وی همچنین به اجرای طرح "جهش تولید در دیمزارها" پرداخت و افزود: این طرح با هدف حمایت از کشاورزان دیم‌کار استان در سطح ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم اجرا خواهد شد و از طریق بیمه، تسهیلات و خدمات حمایتی، تولیدات دیم استان افزایش خواهد یافت.

وی همچنین آزادسازی ۳۷ زندانی جرائم غیرعمد، تهیه و توزیع نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان و تعمیر و ساخت ۸۰ منزل مسکونی در مناطق کم برخوردار استان کرمانشاه را از دیگر فعالیت‌های انجام شده طی یک سال گذشته اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha