تسهیل در صادرات غیر نفتی اولویت کاری گمرک آستارا

آستارا - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: تسهیل در صادرات غیرنفتی از طریق گمرک و بندر آستارا از اولویت های مهم کاری ما است.

به گزارش ایرنا، حسین محمدیان عصر پنجشنبه در حاشیه جلسه با مدیران و مسوولان گمرکات و پایانه مرزی آستارا در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای توسعه تجارت غیر نفتی و تسهیل در روند صادرات آن از طریق گمرک آستارا از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهیم بود.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات و اقداماتی که باید هرچه سریع تر تسهیل و انجام آن نهایی شود نوبت دهی اینترنتی کامیون ها است که مقرر شد تا پایان ماه این فرایند تکمیل و به طور کامل اجرایی شود تا از صف های طولانی در مقابل پایانه و گمرک جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان ادامه داد: همچنین قرار شد در راستای تسهیل صادرات و واردات، جابجایی هایی در گمرک و پایانه آستارا صورت گیرد و فضایی مناسب برای قرنطینه، پایانه و استاندارد در گمرک ایجاد شود تا کامیون داران و شرکت های آنها به راحتی بتوانند اقدامات اداری و کاری خود را انجام دهند.

محمدیان تاکید کرد: با همه توان خود مصوبات جلسه را پیگیری خواهیم کرد و تلاش می کنیم تمامی موانع موجود در امور اقتصادی و صادرات و واردات را رفع نماییم تا تجار ما دغدغه ای نداشته باشند.

وی تصریح کرد: باید مدیریتی صورت گیرد که کامیون های یخچال دار و کالاهای فاسد شدنی در صف های طولانی معطل نشده و صادر کننده و تجار ما نیز دچار خسارت نشوند.

معاون همانگی امور اقتصادی استانداری گیلان یادآور شد: کامیون های غیریخچال دار هم با نوبت گیری اینترنتی در موقع مقرر به شهرستان و گمرک مراجعه نمایند تا اتلاف وقت نداشته باشند و با هماهنگی های لازم در حق آنها نیز اجحاف صورت نگیرد.

تسهیل در صادرات غیر نفتی اولویت کاری گمرک آستارا

حسین محمدیان معاون استاندار گیلان صبح امروز به همراه مدیران کل استاندارد، جهاد کشاورزی، ناظر گمرکات استان گیلان و تنی چند از مدیران و معاونان مرتبط با امور گمرک و پایانه ها از روند صادرات و واردات کالا از گمرک آستارا بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان امور مرتبط قرار گرفت.

شهرستان آستارا با ۹۵ هزار جمعیت در غربی‌ترین نقطه استان گیلان و در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد، این شهرستان همچنین دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha