رفع مشکلات تجار و بازرگانان در آستارا اولویت دستگاه‌های اقتصادی گیلان است

آستارا - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان گفت: رفع مشکلات و معضلات تجار و بازرگانان در شهرستان آستارا از اولویت‌های ویژه دستگاه‌های اقتصادی استان است تا روند تجارت با کشورهای شمالی تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا نوروزی بهمبری روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد و دارایی استان که به منظور بررسی و رفع مشکلات و معضلات گمرکی و پایانه مرزی شهرستان آستارا برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان مرزی مهمترین دروازه‌ تجارت ایران با کشورهای اوراسیا بشمار می‌رود؛ اما باتوجه به مشکلاتی که در پایانه مرزی و بخش‌های مختلف گمرکی این شهرستان وجود دارد باید برای این مسائل از جمله در خصوص تردد کامیون‌های ترانزیتی و صادرات کالاها از این پایانه مرزی چاره اندیشی شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان با اشاره به بررسی مشکلات موجود در پس کرانه پایانه مرزی آستارا، گفت: راهکارهای لازم برای رفع این مشکلات در کوتاه مدت و بلند مدت بررسی و حل خواهند شد.

نوروزی خواستار استقرار و همکاری ادارات قرنطینه، استاندارد و بانک شد و افزود: همکاری و هماهنگی سازمان‌ها و واحدهای اجرایی استان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در حل مسائل گمرک و پایانه آستارا از اولویت های تعیین شده این اداره کل است.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در این جلسه مشکلات دستگاههای اقتصادی مستقر در شهرستان را به ۲بخش داخلی و بین المللی تقسیم کرد و افزود: مشکلات اقتصادی شهرستان در بعد داخلی باید توسط ادارات و دستگاه های مرتبط حل شده و در بخش ملی و بین المللی توسط مسئولان بالادستی رفع شود.

محمدرضا شهاب زاده افزود: یکی از راهکارها برای حل مشکلات گمرک و پایانه آستارا تداوم جلسات مشترک بین ادارات و مسئولان مرتبط در استان و شهرستان است.

وی ادامه داد: نمی توان انتظار داشت که همه مشکلات مربوط به این حوزه را اداره‌کل گمرک شهرستان حل کند باید از همه دستگاه های مرتبط کمک خواست و مهمترین راهکار تعامل بین دستگاه هاست.

فرماندار آستارا با ابراز رضایت از روند تردد کامیون‌های ترانزیتی نسبت به سال گذشته، گفت: تلاش می‌کنیم روند تردد این کامیون‌ها را بهبود بخشیده و توقف آنها را تا حد امکان در سطح شهر کاهش داده تا از مشکلات جانبی ناشی از آن بکاهیم.

ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک بندر انزلی نیز در این جلسه افزود: اقدامات خوب و تاثیرگذاری در استان در راستای رفع مشکلات و معضلات گمرک و پایانه‌های استان به خصوص شهرستان آستارا صورت گرفته است و تمام تلاش ما ان است تا به حد مطلوب برسند.

صادق برزگر افزود: با تلاش‌های انجام شده راه آهن رشت - کاسپین بهره برداری شد و خط آهن آستارا نیز پیشرفت خوبی داشته و امید است با رفع کاستی‌ها و مشکلات این مسیر ریلی نیز به انجام برسد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۷۲ هزار کامیون از مرز آستارا خارج شده اند که نسبت به همین زمان در سال گذشته رشد ۲۳ درصدی دارد و ۵۵ هزار دستگاه کامیون نیز وارد کشور شده است که با تامین زیر ساخت های مناسب رشد بیشتری در این زمینه خواهیم داشت.

ناظر ستاد گمرکات استان گیلان تصریح کرد: این جلسات هم افزایی نتیجه خوبی در هماهنگی و تعامل بیشتر دستگاه ها دارد.

شهرستان آستارا با ۹۵ هزار جمعیت در غربی‌ترین نقطه استان گیلان و در فاصله ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد، این شهرستان همچنین دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha