۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 5334
کد خبر: 85617097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معمار اتاق خاکستری با سبزی‌های فریز، خانواده‌ای را به کام مرگ می‌کشاند

تهران- ایرنا- محسن مفتحی پس از ساخت آثاری چون «سوگند رضا» و «اتاق خاکستری»، این بار با «تولد نیما»، خانواده‌ای را به کام مرگ می‌کشاند.‌

به گزارش ایرنا از روابط عمومی پروژه، تولد نیما به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن مفتحی، روایتی نو از پیامدهای خانمان‌سوز اعتیاد را روایت می‌کند؛ روایت‌گر خانواده‌ای که قربانی سهل‌انگاری خورده‌فروشی می‌شود که در لابلای سبزی‌های فریزشده، جامعه را متاثر از پیامدهای اعتیاد می‌کند.

محسن مفتحی می‌گوید: از اعتیاد، روایت‌های بسیاری دیده و شنیده‌ایم‌. این بلای خانمان‌سوز در این داستان، تولدی را به عزایی تبدیل می‌کند.

به گفته او، ایده این داستان برگرفته یک اتفاق حقیقی است که در یکی از نقاط محروم کشور رخ داده و با تلفیقی از حقایق موجود در جامعه به تصویر کشیده می‌شود.

مفتحی که تجربه ساخت دو اثر اجتماعی دیگر را هم دارد از علاقمندی خود به این گونه می‌گوید و اضافه می‌کند: پرداختن به مسائل مختلف جامعه و آسیب‌های اجتماعی همواره دغدغه من بوده و تلاش دارم در قاب تصویر به آگاه‌سازی هر چه بیشتر خانواده‌ها و جامعه کمک کنم‌.

روز تولد نیما در یکی از مناطق محروم حد فاصل تهران و کرج به تصویر کشیده می‌شود و قرار است به جشنواره‌های داخلی و خارجی ارسال شود.

عاطفه حبیبی، افشان روزی، نغمه برجی، سهیل قاسم‌خانی، علی تهرانی و تهمینه گل‌نیا به همراه بازیگران کودک آیسان روستایی، محمدرضا علی‌نژاد و محمدمهدی عزیزاللهی در این کار به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل تولد نیما عبارتند از: مدیر تولید و دستیار کارگردان: سهیل قاسم خانی که تجربه دستیاری کارگردان‌هایی چون محمدرضا خردمندان (سریال انتهای کوچه سیمین)، جواد افشار (سینمایی صیاد)، پرویز شیخ طادی (سریال تانک‌خورها) و عباس رنجبر (سریال برنا) را داشته، مدیر فیلم برداری: امیر مفتحی، مدیر صدابرداری: مهرام احمدی، طراح گریم: پریسا صوفی، طراح لباس: مونا شعبانی‌مقدم، طراح صحنه: فاطمه عبدالوند، دستیار کارگردان: فرناز بهمنی، دستیار لباس: فاطمه قاسم‌خانی، مدیر روابط عمومی: امیر خانزاده، دستیاران فیلمبردار: رضا انصاری، مهدی شهبازی، میثم مافی و تدوین: رضا انصاری.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha