نساجی - ملوان؛ صدر و قعر جدول لیگ برتر در دربی شمال

ساری- ایرنا- دربی فوتبال شمال کشور امروز در حالی به میزبانی نساجی در ورزشگاه شهید وطنی برگزار می‌شود که ملوانی‌ها برای کسب سه امتیاز و صدرنشینی در جدول به قائمشهر آمده‌اند و نساجی‌چی‌ها که سال‌هاست موفق به برد مقابل ملوان نشدند باید برای کسب نخستین برد فصل و فرار قعر جدول به پیروزی برسند.

به گزارش ایرنا، دیدارهای هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام چهار مسابقه آغاز می‌شود که در یکی از این مسابقات تیم فوتبال نساجی مازندران از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر باید به مصاف تیم دوم جدول و رقیب دیرینه‌اش در فوتبال شمال کشور یعنی ملوان بندر انزلی برود.

تقابل این ۲ تیم پرهوادار شمالی امشب علاوه بر جذابیت‌های همیشگی دربی فوتبال شمال کشور، از حساسیت امتیازی زیادی هم برخوردار است. نساجی که از ابتدای فصل تا کنون موفق به کسب برد نشده فعلا یکی از سه قعرنشین جدول است و برای خروج از بحران باید سه امتیاز این مسابقه را کسب کند.

در مقابل هم ملوان متفاوت‌ترین شرایط و بهترین دوران حضورش در لیگ برتر را می‌گذراند و با کسب ۱۳ امتیاز از ۶ مسابقه و ایستادن در رتبه دوم جدول، آن هم به دلیل تفاضل گل پایین‌تر نسبت به تیم اول، به دنبال کسب یک برد دیگر مقابل نساجی است تا در صورت نتیجه نگرفتن تراکتور و سپاهان، برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه صدرنشینی در لیگ برتر فوتبال کشور را تجربه کند.

نساجی - ملوان؛ صدر و قعر جدول لیگ برتر در دربی شمال

نساجی که از ابتدای فصل تا کنون و در ۶ هفته اخیر با الهامی وضعیت پرنوسانی را تجربه کرده و تغییرات مدیریتی هم داشت، امروز باید با همه توان به مصاف تیمی برود که با ۹ گل زده پس از تراکتور دومین خط حمله خطرناک لیگ را در اختیار دارد.

نساجی در ۲ بازی گذشته ۲ تساوی مقابل استقلال تهران و شمس‌آذر قزوین کسب کرد و ملوان در ۲ هفته اخیر فصل ۲ برد خانگی مقابل شمس‌آذر قزوین و استقلال خوزستان به دست آورد و تعداد بردهایش در این فصل را به عدد چهار رساند.

الهامی و بازیکنانش در ۶ هفته‌ای که از لیگ بیست‌وچهارم گذشت سه شکست و سه تساوی داشتند و اکنون یکی از سه تیم سه امتیازی جدول هستند که به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به شمس‌آذر قزوین و هوادار در رتبه چهاردهم جدول ایستاده است.

نساجی - ملوان؛ صدر و قعر جدول لیگ برتر در دربی شمال

نساجی برای خارج شدن از بحران باید امروز ملوان را شکست دهد و نخستین برد فصل را کسب کند. هواداران نساجی امیدوار هستند که در بازی امروز تیم‌شان با استفاده از بازیکنان خارجی و باتجربه‌ها بتوانند اولین سه امتیاز فصل را به دست بیاورند.

هواداران نساجی علاوه بر این‌که به برد در بازی امروز برای فرار از قعر جدول می‌اندیشند، نیم‌نگاهی هم به شکستن طلسم پیروز نشدن مقابل ملوان دارند. از آخرین برد نساجی مقابل ملوان حدود هشت سال می‌گذرد که مربوط به حضور ۲ تیم در لیگ آزادگان است. پس از آن نساجی چه در جام حذفی و چه در لیگ برتر موفق به کسب برد مقابل رقیب قدیمی‌اش نشد.

نساجی از پنج بازی اخیرش مقابل ملوان که طی سه سال اخیر برگزار شده فقط یک تساوی کسب کرد و در چهار دیدار شکست خورد.

بازی‌های رسمی نساجی در سال ۱۴۰۳ با دیدار خانگی‌ مقابل ملوان آغاز شده بود. دیداری که ۱۷ فروردین امسال در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شد و الهامی و بازیکنانش با یک گل از قوهای سپید انزلی شکست خوردند.

دیدار امروز ۲ تیم پنجمین تقابل نساجی و ملوان در لیگ برتر فوتبال ایران است. در چهار مسابقه پیشین نساجی و ملوان که در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور برگزار شد ۳ بار ملوان به پیروزی رسید و یک مسابقه نیز با نتیجه تساوی ۲ – ۲ پایان یافت.

۲ تیم به جز دیدارهای لیگ برتر سابقه تقابل در جام حذفی را نیز دارند. نساجی و ملوان ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی در ورزشگاه شهید وطنی به مصاف هم رفته بودند که ملوان توانست نساجی را ۱ – ۰ شکست دهد.

البته به جز این پنج مسابقه در جام حذفی و لیگ برتر، بر اساس آمارهای موجود ۲ تیم در قالب رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال کشور دست‌کم چهار بار در انزلی و چهار بار هم در قائمشهر به مصاف هم رفتند که ۳ برد برای هر کدام و ۲ تساوی حاصل این دیدارها بود.

داوری مسابقه امروز نساجی و ملوان را بیژن حیدری بر عهده دارد و علی‌اکبر نوری، محمد عطایی و کیوان علی‌محمدی نیز کمک‌های او هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha