به گزارش ایرنا، پس از گذشت دو هفته از آغاز سال تحصیلی بنابر اظهارات خانواده ها، هنوز برخی از دانشآموزان و معلمان کتابهای درسی خود را دریافت نکردهاند، همچنین برخی از دانشآموزان اعلام کرده اند که نیمی از کتابها به دست آنها رسیده و همچنان در انتظار دریافت سایر کتابهای خود هستند.
در این راستا، معاون سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در گفتوگویی درباره ثبتسفارش کتاب درسی دانشآموزان اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب های درسی به شیوههای فردی و گروهی انجام میشود، مدارسی که تا ۲۰ شهریور یا پس از این تاریخ ثبتسفارش کتاب درسی کرده باشند، باید تاکنون کتاب را تحویل گرفته باشند.
محمد علوی تبار درباره علت تاخیر در دریافت کتابهای درسی افزود: وقتی آمار ثبتسفارش کتاب درسی در برخی مناطق افزایش مییابد، کتابها را دانش آموزان با تاخیر دریافت میکنند.
وی درباره کتاب دانش آموزانی که دیر ثبتنام کردهاند نیز گفت: قاعدتا این گروه از دانش آموزان با محاسبه بُعد مسافت یک هفته پس از ثبتسفارش کتاب را دریافت میکنند.
بر اساس اعلام سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش آموزان از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir انجام می شود.
نظر شما